خبرگزاری کار ایران

یک کارگزار بورس کالا خبر داد:

کاهش تقاضا برای محصولات پتروشیمی صادراتی

با توجه به وضعیت چین که تقاضای محصولات پتروشمی اش کم شده و از سوی دیگر تولید پتروشیمی در چین افزایش پیدا کرده تقاضا برای محصولات پتروشیمی و فولادی( سنگ آهن) خارج از چین نیز کم شده است.

محمد میری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه عرضه پتروشیمی در بورس کالا بهتر از قبل شده است یا خیر؟، گفت: نگاه پتروشیمی ها به بازار داخل بیشتر از بازار صادراتی شده است .

وی افزود: با توجه به وضعیت چین که تقاضای محصولات پتروشمی اش کم شده و از سوی دیگر تولید پتروشیمی در چین افزایش پیدا کرده تقاضا برای محصولات پتروشیمی و فولادی( سنگ آهن) خارج از چین نیز کم شده است.

این کارگزار بورس کالا تصریح کرد: در حال حاضر صادرات مجتمع های پتروشیمی کشور مانند قبل نیست و اولویت آنها بازار داخل است و همین موضوع باعث شده عرضه پتروشیمی ها در بورس کالا افزایش پیدا کند.

میری با اشاره به افزایش رقابت برای عرضه محصولات در بورس کالا گفت: به محض اینکه برای محصولی تقاضا به وجود می آید آن محصول عرضه می شود هرچند بازار همانند گذشته نیست و رکود بر آن حاکم شده اما این موضوع مانع از عرضه در بورس کالا نشده است و براساس نیاز بازار مکانیزم خرید و قیمت گذاری همچنان ادامه دارد.

کد خبر : ۳۰۵۸۸۸