خبرگزاری کار ایران

معاون ناوگان شرکت راه آهن:

شبکه ریلی به بیش از یک هزار لکوموتیو نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۱۵

معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از نیاز شبکه ریلی به یک هزار و 40 لکوموتیو جدید خبر داد و گفت: تعداد 120 دستگاه از محل بازسازی لکوموتیوهای موجود تأمین می شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، بابک احمدی با بین اینکه تعداد لکوموتیوهای موجود فعال در شبکه ریلی برای حمل بار و مسافر ناکافی است٬ افزود: برنامه داریم که یک هزار و 40 دستگاه لکوموتیو به ناوگان شبکه ریلی کشور اضافه کنیم که 120 دستگاه آن از محل بازسازی لکوموتیوهای متوقف موجود و 920 دستگاه نیز باید خریداری و به شبکه اضافه شود.

معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این لکوموتیوها سبک٬ مانوری٬ مسافری و باری هستند٬ افزود: هر لکوموتیو 3.2 تا 3.4 میلیون یورو ارزش دارد و این رقم بالایی است که کار بازسازی لکوموتیوها به دلیل همین ارزش بالای لکوموتیوها اهمیت زیادی دارد.

وی با یادآوری اینکه کار بازسازی 120 دستگاه لکومتیو را کارخانه بازسازی لکوموتیو کرج انجام می دهد٬ ادامه داد: این کارخانه سابقه مناسبی در بازسازی لکوموتیوها دارد و صفر تا 100 کار بازسازی لکوموتیوها را مهندسان ایرانی در این کارخانه انجام می دهند.

احمدی با بیان اینکه لکوموتیوهای در دست تعمییر کارخانه کرج بیش از 20 سال کار کرده اند و با بازسازی می توانند 18 سال دیگر در خطوط ریلی کشور فعال باشند٬ گفت: کارخانه بازسازی لکوموتیو تا به امروز خدمات بسیار خوبی را ارائه داده به طوری که حدود 280 دستگاه لکوموتیو را بازسازی کامل کرده و 120 دستگاه لکوموتیو دیگر نیز در دست بازسازی دارد.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حمایت از صنایع داخلی گفت: با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی تلاش می شود در مذاکراتی که با طرف های خارجی وجود دارد از حمایت های تکنولوژیک آنها با مشارکت شرکت های داخلی برای خرید و تأمین 920 دستگاه لکوموتیو استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز