خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

خلبان مازاد و بیکار نداریم/700 کمک خلبان در صف ورود به بازار کار هستند

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۱۲۹

مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها،امتحانات وامور پزشکی سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه خلبان بیکار ومازاد در کشور نداریم، گفت: در حال حاضر چیزی حدود 500 الی 700 کمک خلبان در صف ورود به بازار کار هستند که در صورت ورود هواپیماهای جدید برای تمام این افراد فرصت شغلی به وجود می آید.

محمدرضا کاظمی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با تاکید براینکه هر هواپیما برای ۳۰ الی ۴۰ نفر در صنعت هوانوردی به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می‌کند، اظهار کرد: با لغو تحریم‌ها و ورود هواپیماهای جدید نه تنها برای تمام نیروهایی که در حال حاضر بیکار هستند فرصت شغلی به وجود می‌آید بلکه حتی با کمبود نیروی کار هم مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر چیزی حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ کمک خلبان در صف ورود به بازار کار هستند و باید ۳ تا ۴ هزار ساعت پروازی را بگذرانند تا جذب بازار کار شوند.

مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات وامور پزشکی سازمان هواپیمایی با تاکید براینکه نمی‌توان این تعداد خلبانی که در صف ورود به بازار کار هستند را نیروی مازاد دانست، ادامه داد: این تعداد نیروی کار با ورود هواپیماهای جدید جذب خواهند شد و در حال حاضر تنها به دلیل کمبود ناوگان هوایی وارد حوزه کاری خود نشده‌اند.

کاظمی‌پور با اشاره به لغو تحریم‌ها و ورود هواپیماهای جدید، گفت: اگر ۳۰۰ هواپیمای جدید وارد ناوگان شود، ۱۸۰۰ فرصت شغلی برای خلبان‌ها و کمک خلبان‌ها در خطوط مختلف صنعت هوانوردی ایجاد می‌شود. هر هواپیما به سه ست یعنی ۳ خلبان و ۳ کمک خلبان نیاز دارد بنابراین با ورود ۳۰۰ هواپیما برای ۱۸۰۰ خلبان و کمک خلبان به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۰۰ خلبان در خطوط هوایی کشورمان مشغول به کار هستند و خلبان بیکار و مازاد هم نداریم بنابراین با ورود ناوگان جدید با کمبود خلبان مواجه خواهیم شد. همچنین در حال حاضر چیزی حدود ۶۵۰ کمک خلبان هم در خطوط داخلی مشغول به کار هستند که با ورود هواپیماهای جدید برای تمام کمک خلبان‌ها فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

 مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات وامور پزشکی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: بحث وجود ۲۰۰۰ خلبان بیکار در کشور هم شایعه است و این عدد و ارقام را تایید نمی‌کنیم.

وی درباره خلبان‌ها و کمک خلبان‌هایی هم که جذب بازار کار خطوط خارجی شده‌اند، گفت: اماری از ایرانی‌هایی که در خارج از کشور گواهینامه خلبانی اخذ کرده‌اند و خطوط خارجی مشغول به کار هستند را نداریم اما افرادی که در ایران گواهینامه دریافت کرده‌اند و جذب بازار کار خارج شده‌اند کمتر از ۵۰ نفر است.

مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات وامور پزشکی سازمان هواپیمایی همچنین با اشاره به فرصت شغلی که هر هواپیما ایجاد می‌کند، گفت: اشتغالزایی هواپیماهای جدید تنها محدود به ایجاد فرصت شغلی برای خلبان و کمک خلبان نیم شود و هواپیماهای جدید برای طیف گسترده‌ای از فعالان حوزه صنعت هوانوردی اشتغال زایی می‌کند و هر هواپیما حداقل برای ۳۰ الی ۴۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم افرصت شغلی به وجود می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز