خبرگزاری کار ایران

معاون سابا:

2 درصد برق کشور در آب و فاضلاب مصرف می شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۱۱۲

معاون آموزش و بهینه سازی مصرف انرژی سابا (سازمان بهره وری انرژی ایران) از مصرف حدود 2 درصد برق مصرفی کشور در بخش آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری توانیر، امیر دودابی نژاد در سمینار مدیریت انرژی و روش های کاهش اوج بار در سامانه های استحصال و پمپاژ آب در جمع مدیران و کارشناسان شرکت های آب و فاضلاب، آبفای شهری و روستایی و آب منطقه ای، افزود: مدیریت انرژی در سال های اخیر در کشور اهمیت زیادی یافته است.

وی گفت: مصرف انرژی کشور حدود 270 هزار کیلووات ساعت است که اوج بار آن در تابستان امسال به بیش از 50 هزار مگاوات رسید.

به گفته دودابی نژاد، بیش از 80 درصد برق تولیدی در کشور برق حرارتی بوده و حدود 2 درصد برق در آب و فاضلاب مصرف می شود.

در ادامه فهیمی مشاور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به موضوع استحصال انرژی پاک و افزایش بهره وری انرژی در تأسیسات آب و فاضلاب پرداخت و گفت: صنعت آب و فاضلاب با وجود اینکه یکی از مصرف کنندگان عمده برق کشور محسوب می شود، اما از قابلیت بالایی در انرژی های پاک برخوردار است.

وی پسماندهای صنعت، تجهیزات و تأسیسات کم راندمان، پراکندگی جغرافیایی، جریان و فشار آب، اراضی بایر، فاضلاب و مخازن آب را به عنوان منابع اصلی و منحصر بفرد تولید انرژی تجدیدپذیر و افزایش بهره وری انرژی در صنعت آب و فاضلاب برشمرد.

فهیمی ادامه داد: تهران شهری کوهستانی با بیش از 880 متر اختلاف ارتفاع در شبکه توزیع آب است که علاوه بر ایستگاه های پمپاژ، حدود 90 متر مخزن آب و 66 فشارشکن عمده وظیفه روزانه توزیع روزانه بیش از سه میلیون مترمکعب آب را در این کلانشهر برعهده دارند.

در این سمینار همچنین محمد قاسمی مدیر دفتر مدیریت مصرف انرژی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان سومین سخنران درخصوص مدیریت مصرف انرژی در شرکت های آب و فاضلاب به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی بدهی به شرکت های توزیع برق، انجام امور خرابی کنتورهای سه فاز و افزایش بی اندازه راکتیو مصرفی و افت ولتاژ برق و نوسانات شدید برق را از جمله مشکلات رودررو با بخش برق ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز