خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان سرمایه گذاری:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، متولی روابط ایران و روسیه است

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۵۷۲

حسینی قائم مقام سازمان سرمایه گذاری های خارجی ایران با اشاره به کاهش جهانی سرمایه گذاری خارجی در کشورهای مختلف جهان گفت: با توجه به بحران اقتصادی که غرب و شرق آسیا را فرا گرفته است کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که تا سال 2017 بیشترین سرمایه‌گذاری در خاورمیانه و شمال آفریقا است.

حسینی قائم مقام سازمان سرمایه گذاری های خارجی ایران با اشاره به کاهش جهانی سرمایه گذاری خارجی در کشورهای مختلف جهان گفت: با توجه به بحران اقتصادی که غرب و شرق آسیا را فرا گرفته است کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که  تا سال 2017 بیشترین سرمایه‌گذاری در خاورمیانه و شمال آفریقا است.

وی افزود: کاهش سرمایه گذاری در روسیه به مقدار 27 میلیارد دلار بوده است که از علل آن می توان به کاهش قیمت نفت تحریم های غرب و کاهش ارزش پول بوده است.

وی با اشاره به روابط اقتصادی ایران در روسیه گفت: ما قوانینی مشترکی با روسیه داریم از جمله اجتناب از مالیات مضاعف و بنا بر مصوبه جدید هیات دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، متولی روابط ایران و روسیه است.

حسینی با اشاره به روابط بین‌المللی گفت: با توجه به شرایط سیاسی حاکم در جهان به نظر می رسد روس‌ها با توجه به تحریم‌های غرب، ایران را یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری می دانند.

علاوه بر روس ها طی دوران پساتحریم مذاکراتی که با هیات های خارجی داشته ایم آنها ایران را نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه به لحاظ جغرافیای منطقه‌ای دارای ارجحیت برای سرمایه گذاری می‌دانستند.

قائم مقام سازمان سرمایه گذاری خارجی کشور گفت: ما تمهیدات خاصی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی و سهولت در امر اداری آنها در نظر گرفته ایم که یکی از آنها احداث دفاتر سرمایه گذاری در مراکز استانها است که این دفاتر زیر نظر مستقیم استاندار فعالیت می کند.

حسینی افزود: با برنامه ریزی هایی که انجام شده هیچ سرمایه گذار خارجی با ارایه مدارک مورد نیاز حداکثر ظرف 15 روز کاری می تواند مجوزهای لازم را که وزیر اقتصاد و دارایی کشور آن را امضا کرده است، ثبت کند.

وی با اشاره به تشکیل هیات های بررسی سرمایه گذاران خارجی گفت: رییس اتاق بازرگانی با عنوان نماینده بخش خصوصی در این هیات وجود دارد و بدین ترتیب می تواند به سایر اعضای هیات در خصوص مفید بودن و جهت‌دهی به سرمایه‌گذار مشورت لازم را بدهد.

وی در پایان افزود: ما در دوران پسا تحریم 7 همایش فرصت های سرمایه گذاری در کشورهای مختلف داشته‌ایم و سعی داریم در افزایش این همایش‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در بخش های مختلف کشور به سرمایه گذاران و بازرگانان خارجی معرفی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز