خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس مسائل انرژی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

تاثیر یک درصدی افزایش تولید نفت ایران روی قیمت/بهای نفت زیر تیغ سوداگران کاغذی

بغازیان تاثیر ورود نفت ایران روی قیمت نفت را کمتر از یک درصد اعلام و اظهار داشت: تاثیر نفت ایران روی قیمت قابل ملاحظه نیست زیرا قیمت نفت بیش از هر چیز تابعی از تقاضای بازار وهمچنین برخی اقدامات که خریداران و سوداگران بازار کاغذی است.

آلبرت بغازیان کار‌شناس مسائل انرژی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به میزان اندک تاثیرگذاری ورود نفت ایران روی بازار قیمت، گفت: در حال حاضر در غیاب نفت ایران نیز مازاد عرضه در اوپک وجود دارد اما آنچه مهم است اینکه با بازگشت نفت ایران به میزان تولید قبلی قطعا برخی سوداگران در صدد سوء استفاده از فرصت بر خواهند آمد.

وی افزود: البته ممکن است برخی خریداران بخواهند نفت را با قیمت پایین تری خریداری کنند اما نفت ایران ایران استاندارد و خریداران خاص خودش را دارد و براحتی قابل جایگزینی نیست.

بغازیان تصریح کرد: مشتریان اصلی نفت ما چین و ژاپن بوده‌اند که طی مدت تحریم فروش نفت ایران با نفت‌هایی هزینه زا مثل واردات از ونزوئلا و یا نفت‌های گران قیمت جایگزین شده بودند لذا به محض ورود مجدد نفت ایران این کشور‌ها به سمت ایران بازخواهند گشت زیرا مشتریان نفت ایران طی مدت تحریم هزینه‌های زیادی نیز بابت استهلاک پالایشگاه‌ها متحمل شده بودند.

وی تاثیر ورود نفت ایران روی قیمت نفت را کمتر از یک درصد اعلام و اظهار داشت: تاثیر نفت ایران روی قیمت قابل ملاحظه نیست زیرا قیمت نفت بیش از هر چیز تابعی از تقاضای بازار وهمچنین برخی اقدامات که خریداران و سوداگران بازار کاغذی است.

کد خبر : ۳۰۴۴۹۴