خبرگزاری کار ایران

تصویب برنامه اجرایی سند چشم انداز صنعت خودرو

برنامه‌های اجرایی سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، سال گذشته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان ‌ابلاغ شد.

در این سند پیش‌بینی شده که در چشم‌انداز افق ایران 1404، صنعت خودروی کشور باید در جایگاه نخست منطقه‌ای، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم صنعت خودروی جهان قرار داشته باشد.

ایجاد پایگاه‌های ساخت خودرو با مشارکت خارجی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد پایگاه مرکز طراحی،‌ آزمون و خدمات مهندسی خودرو در منطقه از جمله راهکارهایی است که در این سند برای دستیابی به اهداف فوق پیشنهاد شده است.

طبق این سند در سال 1404 باید حداقل سه میلیون دستگاه خودروی سبک (سواری و وانت) در کشور تولید شود که دو میلیون دستگاه آن در بازار داخل به فروش رسیده و یک میلیون دستگاه نیز باید صادر شود.

تولید حداقل 50 درصد از خودروهای سبک با برند داخلی و صادرات قطعات یدکی به ارزش شش میلیارد دلار توسط قطعه‌سازان به بازارهای خارجی از دیگر اهداف مدنظر در سند چشم‌انداز صنعت خودرو است.

همچنین در حوزه خودروهای تجاری نیز در سال 1404 باید حداقل 120 هزار دستگاه خودروی تجاری تولید شود که 90 هزار دستگاه آن به مصرف بازار داخلی رسیده و 30 هزار دستگاه آن صادر شود.

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، برنامه‌های اجرایی صنعت خودرو برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به تصویب رسیده و به شرکتها و سازمان‌های مرتبط ابلاغ خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۴۱۰۶