خبرگزاری کار ایران

روابط ایران و اتریش در تمام بخش ها افزایش می یابد

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: ایران و اتریش از پیشینه چند صد ساله همکاری برخوردارند اما اکنون شاهد نقطه عطفی در این روابط هستیم و روابط دو کشور در تمام سطوح مورد قبول است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده عصر سه شنبه در نشست تجاری میان بازرگانان ایرانی و اتریشی در محل اجلاس سران، اظهار داشت: دولت ایران در همه بخش ها از جمله تکنولوژی های برتر، تجهیزات پزشکی، هوا فضا و خدمات فنی و مهندسی از گسترش همکاری ها با طرف های خارجی استقبال می کند و این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور را در سال جاری یادآور شد و گفت: امروز سند همکاری مربوط به توافق های این نشست به امضای طرفین رسید.

نعمت زاده اظهار امیدواری کرد: براساس توافق نامه امضا شده بین دو طرف یک کارگروه دائمی برای تهیه نقشه راه در چارچوب موضوع های مورد علاقه دو کشور با اهداف پنج ساله تعیین شود.

به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت، امروز شرکت های ایرانی صدها پروژه در زمینه خطوط آهن، سدسازی، تونل، بزرگراه، صنایع غذایی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی و تولید محصولات کشاورزی به اجرا درآورده اند و آمادگی دارند تا نسبت به تامین نیازهای اتحادیه اروپا اقدام کنند.

نشست تجاری ایران و اتریش با مشارکت بیش از 200 شرکت ایرانی و اتریشی عصر روز جاری در محل اجلاس سران با حضور فیشر رییس جمهوری اتریش برگزار شد.

 

کد خبر : ۳۰۳۸۶۵