خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با ایلنا:

بازار سرمایه در انتظار کاهش سود بانکی است

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۷۹۰

یکی از انتظاراتی که بخش واقعی و شفاف اقتصاد ایران از نظام بانکی دارد این است که بتواند سهم بالاتری از تسهیلات را به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص نحوه تعامل بازار پول و بازار سرمایه و انتظارات بازار سرمایه از سیاست‌های پولی کشور گفت: نقطه اصلی ارتباط بازار پول و سرمایه "نرخ سود بانکی" است. به دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی و به خصوص به دلیل عدم رعایت نرخ‌ها توسط برخی موسسات غیر مجاز و برخی از بانک‌ها، نرخ بدون ریسک بازار سرمایه‌ افزایش پیدا می‌کند و این آثار نامطلوبی بر بخش واقعی اقتصاد دارد.


فطانت اظهار داشت: انتظار بازار سرمایه این است که توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و با توجه به کاهش تورم،‌ نرخ سود هم کاهش پیدا کند. در سال 93 کل تسهیلاتی که شرکت‌های تولیدی از نظام بانکی گرفتند 47 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال 92 فقط به اندازه سودهایی که به سیستم بانکی پرداخت کردند، توانستند جذب منابع کنند.
این در صورتی است مانده تسهیلات سیستم بانکی در پایان سال 93 بالای 700 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: یکی از انتظاراتی که بخش واقعی و شفاف اقتصاد ایران از نظام بانکی دارد این است که بتواند سهم بالاتری از تسهیلات را به خود اختصاص دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز