خبرگزاری کار ایران

مدیریت یکپارچه مخازن به مراکز تحقیقاتی- پژوهشی واگذار می‌‍شود

پژوهشگاه صنعت نفت قصد دارد با برپایی دومین دوره همایش بین‌المللی فرصت‌های فناورانه نفت وگاز و معرفی 16 فناوری شاخص حوزه ازدیاد برداشت فرصتی مناسب برای همکاری‌های بیشتر با شرکت های موثر در حوزه انرژی و شرکای بین‌المللی خود در دوران پس از توافق ایجاد کند.

به گزارش ایلنا،  امیر عباس حسینی، جانشین رییس و معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به موضوع ازدیاد برداشت گفت:: با توجه به واگذاری مدیریت یکپارچه مخازن به مراکز تحقیقاتی- پژوهشی و دانشگاه‌های کشور قرار است دومین همایش فرصت‌های فناورانه نفت و گاز با محوریت فناوری‌های ازدیاد برداشت برگزار شود.

حسینی در ادامه افزود: پژوهشگاه، شرکای بین‌المللی و همچنین شرکت‌های مطرح حاضر در این همایش در خصوص16 فرصت فناورانه مرتبط با مدیریت یکپارچه مخازن در روز همایش به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

این مقام مسئول با بیان این‌که طرف‌های داخلی و خارجی حاضر در این همایش به ارایه دستاوردهای  فناورانه خود در قالب این 16 موضوع خواهند پرداخت گفت: این فناوری ها در سه حوزه فناوری‌های ازدیاد برداشتمخزن محور، فناوری‌های ازدیاد برداشت چاه محور، فناوری‌های ازدیاد برداشت تاسیسات محور و محیط زیست ارایه خواهند شد.

حسینی با تاکید بر حضور شرکت‌های مطرح دنیا در این همایش افزود: در مقایسه با اولین دوره این همایش، استقبال گسترده‌‌ای از سوی شرکت‌ها، موسسات تحقیقاتی  و بنام دنیا صورت پذیرفته است.

جانشین رییس پژوهشگاه در ادامه تصریح کرد: در برنامه صبح این همایش پس از سخنرانی مقامات رسمی و کلیدی، معرفی شرکت OMV و کنسرسیوم دانشگاهی به رهبری دانشگاه Delft به عنوان شرکای بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت در دستور کار قرار دارد .

وی در ادامه افزود:  کنسرسیوم DBUII با عضویت دانشگاه Delft هلند، دانشگاه برگن نروژ، دانشگاه اوترخت هلند، ایمپریال کالج انگلیس و موسسه ملی IMPA برزیل در این همایش حضور دارد و نماینده این کنسرسیوم درخصوص موضوع ازدیاد برداشت و فناوری‌های روز دنیا سخنرانی خواهد کرد.

حسینی، هدف از برگزاری این همایش را زمینه‌سازی برای توسعه شبکه فناورانه صنعت نفت ایران و رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: امیدواریم از طریق این همایش بتوانیم از فرصت‌های ایجاد شده برای خلق ارزش از طریق فناوری برای نمایندگان شرکت‌ها و کشورهای داخلی و خارجی استفاده کرده و همواره پژوهشگاه مصمم است با بهبود ایجاد شده در فضای همکاری‌های بین‌المللی بتواند شرکای بالقوه و زمینه‌های مشترک همکاری را شناسایی کرده و مذاکرات آتی را با جدیت بیشتری دنبال کند.

گفتنی است دومین همایش بین‌‏المللی فرصت‏‌های فناورانه در صنعت نفت و گاز چهارشنبه 8 مهر ماه سال جاری با محوریت فناوری‌ های ازدیاد برداشت با همکاری وزارت نفت، وزارت امور خارجه، پژوهشگاه صنعت نفت و مشارکت شرکت‌ های مطرح‌ بین‌المللی، موسسات ودانشگاه‌های معتبر خارجی، نمایندگان اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه‌های خارجی، موسسات بین‌المللی مقیم تهران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مرکز همایش‌های بین‏ المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۳۶۹۲