خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا:

قیمت ارز تغییر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۵۷۶

نوسانات بازار ارز کوتاه مدت است و روندی برای تغییر قیمت ارز وجود ندارد.

طیب‌نیا در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه "بستریکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی" در گفتگو با خبرنگاران در خصوص این سامانه گفت: درحال حاضر سامانه‌های مختلفی در حوزه اقتصاد در کشور ایجاد شده و در هر کدام از این سامانه‌ها اطلاعات ارزشمندی وجود دارد. اما یک شبکه یکپارچه‌ای که از طریق آن بتوان اطلاعات را مبادله کرد وجود نداشت. چیزی که امروز اتفاق افتاد افتتاح یک شبکه یکپارچه‌ای بود که به ما اجازه می‌دهد که اطلاعات اقتصادی را بین دستگاه‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده اطلاعات و سازمان‌هایی که قصد استفاده از آن اطلاعات را دارند مورد مبادله قرار بدهیم.

طیب‌نیا گفت: اطلاعاتی در گمرک وجود دارد. اطلاعاتی در سازمان امور مالیاتی وجود دارد. اطلاعاتی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وجود دارد و همچنین سایر سازمان‌ها. هر کدام از این نهادها و سازمان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و انجام بهتر امور جاری‌شان به اطلاعات یکدیگر احتیاج دارند. مثلا سازمان امور مالیاتی برای این که بتواند درآمد مشمولان مالیات را به درستی تشخیص بدهد نیاز به دسترسی به اطلاعات واردات گمرکی و صادرات گمرکی دارد. همچنین به اطلاعات مربوط به نقل و انتقال اموال و دارایی‌ها نیاز دارد. این شبکه این امکان را ایجاد می‌کند که دستگاه‌ها بتوانند در یک سیستم یکپارچه، اطلاعات مورد نیازشان را مورد مبادله قرار بدهند.

وی افزود: فعلا سازمان‌هایی که به این سیستم متصل شده‌اند، سازمان‌های زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند اما سایر دستگاه‌هایی که اطلاعات اقتصادی دارند به زودی به این شبکه وصل خواهند شد و طبیعی است که این اتصال باعث می‌شود که فعالیت‌هایشان کارآمدتر صورت بگیرد.

طیب‌نیا خصوص نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: نوسانات بازار ارز کوتاه مدت است و روندی برای تغییر قیمت ارز وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز