خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

برنامه پسا تحریم دولت بر بستر سیاستهای اقتصاد مقاومتی بنا شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر مردم و شرکتها را متصل به ابر می کنیم نباید اختلالی وجود داشته باشد و لازم است شبکه پهن باند کشور اصلاح شده و توسعه داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود واعظی در همایش رایانش ابری و تاثیر آن بر اکوسیستم پهن باند کشور که صبح امروز با حضور وزیر و معاونان وزیر ارتباطات برگزار و در قالب این مراسم نخستین خدمات رایانش ابری  رونمایی شد بیان داشت: اگر بخواهیم کسب و کارمان را با سامانه رایانش ابری گره بزنیم، لازم است دستورالعمل روشنی در این زمینه وجود داشته باشد و همه نسبت به آن وفادار باشند.

وی افزود:  مردم خواهان فعالیت در این بخش هستند و ما از نوآوری و ایده های جدید حمایت می کنیم.

وی با باتاکید بر اینکه برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور فقط نگوییم دولت گفت: حمایت دولت لازم اما ناکافی است.

واعظی در خصوص حکم رهبری درباره فضای مجازی به دوبند این احکام اشاره کرده و گفت: دراین بند آمده است اهتمام ملی و همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری‌ها و صنایع کاملاً پیشرفته و رقابتی خصوصاً با استفاده و ایجاد رشته‌های نوین دانشگاهی و تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد،‌ متخصص و کارآمد مورد نیاز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، محتوایی و خدماتی در تمامی ابعاد فضای مجازی به‌ویژه در برنامه ششم توسعه و برنامه‌ریزی سالانه کشور.

وی به بند هشت این حکم اشاره کرد و ادامه داد: احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش‌بنیان در فضای مجازی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهبود شرایط کسب وکار مرتبط با فناوری‌های مجازی و بهره‌گیری از فرصت‌های اشتغال‌زایی ونیز رونق محتوا، خدمات و تجارت در این عرصه نیز بسیار حائز اهمیت است.

واعظی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی داشته اند که با مطالعه بر روی همه تحولات صنعتی و فناوریهای جهانی هیچ عرصه ای را سراغ ندارم که تحولاتش این چنین بر سبک زندگی، مسایل اجتماع ، اقتصاد، امنیت و فرهنگ تاثیرگذار باشد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم همین اهتمامی که به صنعت هسته ای گذاشته ایم نسبت به صنعت فناوری اطلاعات نیز لازم است و این شبیه سازی بسیار معنی دار است و نگاه واقع بینانه و هوشمندانه نظام را نشان می دهد.

وزیر ارتباطات بیان داشت: در هر کجا که هستیم و در هر مسئولیتی، چه دولتی و چه خصوصی، باید احساس کنیم نسبت به حرکت دنیا در زمینه فناوری های ارتباطی ، عقب هستیم.

وی به سیاست پسا تحریم دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: برنامه پسا تحریم دولت بر بستر سیاستهای اقتصاد مقاومتی بنا نهاده شده است و اساس اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی انتخاب مردم ، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تحقیق و پژوهش بومی از زنجیره ایده تا تولید برای تجاری سازی است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دیتا سنتر کارخانه حوزه ICT است افزود: هر چه دیتا سنتر افزایش یابد؛ رونق کسب و کار خدمات و سرویس ها بیشتر می شود.

گفتنی است که رایانش ابری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها و روش‌هایی اطلاق می‌شود که به ارائه‌ی منابع ذخیره‌سازی، شبکه‌ای و پردازشی به صورت متمرکز، با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا و متناسب بنا به درخواست استفاده‌کنندگان می‌پردازد.

کد خبر : ۳۰۳۵۷۰