خبرگزاری کار ایران

دیدار هیات تجاری اسپانیا از اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران

به گزارش خبرنگار ایلنا صبح امروز هیات تجاری اسپانیا که متشکل از روسای و نماینده های هفتاد شرکت تجاری و با حضور وزیران صنعت، انرژی و گردشگری، عمران و ترابری و امور خارجه بود برگزار شد.

محسن جلال‌پور رئیس اتاق ایران در حاشیه این دیدار اظهار داشت: در دوران گذشته ما در ارتباطات سنتی نفت، گاز، فلزات، خشکبار و ارتباطات اقتصادی ایران و اسپانیا روند مثبتی را داشتیم که برای  از سرگیری دوباره این ارتباط، نگاه مقامات عالی رتبه ایرانی برای ارتباط همه جانبه با سایر کشورها در سطوح بالا از جمله عوامل موثر در پیشرفت این ارتباطات است.

رئیس اتاق ایران گفت: در زمینه گردشگری شرکت‌های دانش‌بنیان، زیست محیطی، آب و تصفیه آب، نانو تکنولوژی و سایر موارد و زمینه‌هایی که ایران در سال‌های گذشته به آن دست یافته، فضای جدید و مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران اسپانیایی خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه همکاری دو کشور در زمینه صنایع غذایی افزود: ایران و اسپانیا هر دو دارای پتانسیل‌های بالایی در این زمینه هستند که می‌توانند آغازگر یک مرحله جدی و نوین باشند.

رئیس اتاق ایران با اشاره به نیازمندی‌های کشور گفت: از طرف دیگر کشور ما نیاز به هواپیما، لوکوموتیو، کامیون و سایر وسایل ترابری دارد، اسپانیا می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به ما داشته باشد.

وی از آمادگی بالای فعالین اقتصادی داخلی برای مشارکت با شرکت‌های اسپانیایی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شرکت‌های خصوصی دو کشور بتوانند طرح‌های مشترک اقتصادی و عمرانی را با یکدیگر انجام دهند.

 

کد خبر : ۳۰۳۲۸۸