خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل یک هلدینگ سیمانی:

افزایش موجودی کلینکر در کارخانجات / ویتنام هم به تولیدکنندگان سیمان پیوست

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۰۵۱

در حال حاضر موجودی کلینکر در کارخانجات افزایش یافته و برخی از کارخانجات نیز قیمت های خود را برای بدست آوردن بازار کاهش داده اند.

علی محمد بد در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آمار صادرات سیمان و کلینکر طی 5 ماهه ابتدای سال 94 ، اظهار داشت: در این مدت به لحاظ وزنی  6 میلیون و 500 هزار تن سیمان و کلینکر به کشورهای عراق ، افغانستان ، ترکمنستان، روسیه ، پاکستان ، قطر و کویت صادر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر موجودی کلینکر در کارخانجات افزایش یافته و برخی از کارخانجات نیز قیمت های خود را برای بدست آوردن بازار کاهش داده اند.

بد تصریح کرد: ایران پس از چین ، هند و ترکیه چهارمین رتبه در تولید سیمان را کسب کرده البته به تازگی کشور ویتنام نیز به تولیدکنندگان سیمان پیوسته است.

مدیر عامل هلدینگ سیمان غدیر در خصوص ساخت کارخانجات سیمانی در عراق و کاهش صادرات سیمان ایران به این کشورتصریح کرد: مطمئنا صادرات سیمان ارزش افزوده بیشتری نسبت به کلینکر دارد و نرخ آن حدود 7 تا 8 دلار بیشتر از بهای کلینکر است اما به نظر می رسد از این پس صادرات کلینکر ایران افزایش یابد.

بد با بیان اینکه مصرف سیمان از سه سال گذشته تاکنون تا 20 درصد افت کرده است گفت: مصرف سیمان داخلی بدلیل اتمام پروژه های عمرانی و کاهش ساخت و سازها افت کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه اقتصادی ما باید داخلی باشد تا خارجی خاطر نشان کرد: بهتر است به جای آباد کردن عراق و افغانستان در کشور خودمان پروژه های جدیدی تعریف کنیم که هم ایجاد اشتغال کنیم و هم به سازندگی بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز