خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

مشارکت 20 شهر در طرح شهر هوشمند

برای دستیابی به این شهر باید زیرساخت‌ها فراهم شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی سال‌های گذشته خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شهر هوشمند نیاز به مردم هوشمند، اقتصاد هوشمند، محیط هوشمند و حکمرانی هوشمند دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند بیان داشت: ما چاره‌ای جز حرکت به سوی شهر هوشمند نداریم و اگر خلاف این مسیر حرکت کنیم در آینده این وضعیت بر ما تحمیل خواهد شد.

وی افزود: دستیابی به شهر هوشمند موجب کاهش هزینه‌های مصرف سوخت، انرژی و کاهش آسیب به محیط زیست خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دستیابی به شهر هوشمند مستلزم فراهم شدن زیرساخت‌ است افزود: برای دستیابی به این شهر باید زیرساخت‌ها فراهم شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی سال‌های گذشته خواهد کرد.

وی افزود: حوزه فناوری اطلاعات با سرعت متحول می‌شود و با توجه به شرایط خاصی که در کشور وجود دارد مثل مردم با استعداد و موقعیت ژئوپولیتیک باید به این امر توجهی ویژه داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: میزان علاقه بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این حوزه روز‌به‌روز در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: دولت و مجلس نیز توجه ویژه‌ای به فناوری اطلاعات دارند.

وزیر ارتباطات در خصوص حکم روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت دوره دوم شورای عالی فضای مجازی بیان داشت: ایشان در این حکم 10 وظیفه و ماموریت ویژه را مورد تاکید قرار دادند و امیدواریم که در دوره دوم فعالیت شورای عالی فضای مجازی ازطریق دستگاه‌های زیرربط آنچه مورد تاکید در این حکم است را محقق کنیم.

وی در خصوص نقش توسعه فناوری اطلاعات در اشتغالزایی تاکید کرد: نقش دولت در این حوزه ایجاد زیرساخت و حمایت از فعالیت و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی است.

وی در پایان در خصوص طرح شهر هوشمند بیان داشت: تاکنون 20 شهر برای مشارکت در این طرح داوطلب شده‌اند و دولت درصدد تکمیل زیرساخت‌ها برای فعالیت در این حوزه است.

کد خبر : ۳۰۲۹۵۳