خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک پارسیان در گفتگو با ایلنا؛

دسترسی سازمان مالیات به حسابها برای فراریان مالیاتی است

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۹۵۰

عضو اتاق بازرگانی تهران دسترسی سازمان مالیات را به حسابهای بانکی را در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی عنوان کرد.

کوروش پرویزیان در گفتگو با ایلنا، شرایط فعلی را بهترین زمان برای یکسان سازی نرخ ارز دانست و گفت: با توجه به شرایط امروز اقتصادی کشور به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای یکسان سازی نرخ ارز باشد زیرا بسترهای آن فراهم شده و جامعه آمادگی پذیرش این امر را دارد

وی افزود: دولت نیز با درک این موقعیت شروع به فعالیت هایی کرده است و گام هایی خوبی را برداشته است.

مدیرعامل بانک پارسیان در خصوص قانون جدید مالیاتی و در دسترس قرار گرفتن حساب های بانکی در اختیار سازمان مالیات گفت: اجرای این بند در واقع در راستای شفاف‌سازی است واین یک فرآیند اختصاصی برای کشور نیست. به هر حال اگر هدف ما رونق کسب و کاراست دیر یا زود باید شفاف سازی صورت بگیرد.

وی افزود: ما به عنوان سازمان و نهادهای بزرگ باید گزارشات مالی خودمان را اعم از تراز سود و زیان و سایر عملکرد های مالی خود را توسط سازمان‌های حسابرسی خارج از مجموعه انجام دهیم و سپس آنرا منتشر و در دسترس عموم قرار بدهیم.

پرویزیان تصریح کرد: شرکتها با انجام این عمل قابلیت رتبه بندی پیدا می کنند در واقع در جوامع بین الملل انتشار این گزارش‌ها سبب قرار گرفتن در رتبه بندی های بین المللی می شود و از سوی دیگر این گزارش‌ها لازمه گرفتن وام و یا سرمایه گذاری شرکت های دیگر در موسسات است.

عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: در حوزه مالیات چون مربوط به همه مردم است طبیعی است که حساسیت ها بر روی آن بیشتر باشد قبل از این سازمان مالیاتی این حق را که بر اساس قانون داشت که اطلاعالت مالی افراد را بر حسب مورد داشته باشد پس این چیز جدیدی نیست.

مدیر عامل بانک مرکزی تصریح کرد:اگر این امر کمک کند آن دسته از افرادی که مالیات نمی دهند با انجام این عمل آنها هم تحت پوشش چتر مالیاتی قرار بگیرند طبیعی است که این اتفاق خوبی است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اعتماد مردم به بانکها و موسسات مالی گفت: بانک‌ها همیشه محل اعتماد مردم بوده اند. بانکها با اینکه به تمامی اطلاعات مالی مشتریان دسترسی دارند اما هرگز به خودشان اجازه نمی دهند که در حسابهای مشتریان سرک بکشند. اگر غیر از این باشد آن موسسه و بانک به سرعت از بین خواهد رفت زیرا اساس فعالیت بانکها و موسسات بر مبنای اعتماد مشتریان است.اما بانکها بر اساس قوانین موظف هستند گزارش‌هایی را به مراجع مختلف بدهند.     

وی با اشاره به قوانین بین المللی ((A.M.L افزود: ما چون در حال راه اندازی دوباره ارتباط با بانکهای خارجی هستیم و دوران جدیدی در روابط بین المللی ما در حال شکل گیری است باید این قوانین را که در رابطه با پول‌شویی است رعایت کنیم به هر حال همانطور که ما به سایر مراجع گزارش می دهیم از آنها نیز گزارش می گیریم و این روال کاری چند سالی است که در کشور ما اجرا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز