خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

نیازی به واردات گندم نیست

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۸۹۴

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران واردات گندم و دیگر کالاهای اساسی را در راستای تامین امنیت غذایی کشور دانست وگفت: با توجه به میزان قابل توجه تولید وخرید تضمینی گندم در سالجاری و موجودی بالای ذخایر، نیازی به واردات نخواهیم داشت.

به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران مطابق با شرح وظایف مندرج در اساسنامه خود ماموریت تنظیم بازار از طریق خرید، تدارک و نگهداری، فروش و توزیع کالاهای اساسی، حساس و ضروری را انجام می دهد.

وی اظهار داشت: این شرکت در مواقعی که امنیت غذایی مردم از جنبه های کمی و کیفی با مشکل و کمبودی مواجه شود و نتوان از محل تولیدات داخلی این کمبودها را جبران کرد، بنابر تکالیف محول شده نسبت به تامین کسری از خارج کشور اقدام می کند.

معاون وزیر جهادکشاورزی درخصوص وضعیت موجودی کالاهای اساسی در سالجاری، تصریح کرد: وضعیت ذخایر راهبردی کالاهای اساسی مورد عمل شرکت بازرگانی دولتی ایران در شرایط مطلوبی از نظر کمیت و کیفیت قرار دارد، بطوری که این میزان موجودی کالا در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: این شرکت با فراوری برخی از کالاها همچون شکرخام و روغن خام، با توجه به ظرفیت های تولیدی کارخانجات بخش خصوصی و شرایط استراتژیک ایران در منطقه، اقداماتی را در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی انجام داده و برای صادرات آرد به کشورهای منطقه نیز آمادگی کامل دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز