خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره راه و شهر سازی استان تهران:

افتتاح 500 واحد مسکن ویژه تهرانسر / ارزش افزوده 100 میلیون تومانی واحدهای مسکونی این پروژه /پرونده مسکن ویژه تهرانسر تا پایان آبان ماه بسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۲۲۹

در فاز سوم پروژه مسکن ویژه تهرانسر 500 واحد افتتاح شد که تا پایان شهریور ماه یعنی دو هفته دیگر 300واحد دیگر هم تحویل داده می‌شود.

مدیر کل اداره راه و شهر سازی استان تهران با بیان اینکه  پرونده پروژه مسکن ویژه تهرانسر تا پایان آبان ماه بسته می‌شود گفت: در فاز سوم پروژه مسکن ویژه تهرانسر 500 واحد افتتاح شد که تا پایان شهریور ماه یعنی دو هفته دیگر 300واحد دیگر هم تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریبرز واحدی در مراسم افتتاح فاز سوم مسکن ویژه تهرانسر با بیان اینکه یک سال این پروژه به دلیل درخواست افزایش قیمت پیمانکاران متوقف مانده بود گفت: از ابتدای سال 93 با رویکردی جدید پروژه ساخت و ساز مسکن ویژه تهرانسر شروع شد که در دی ماه سال گذشته 570 واحد بهره ‌برداری و در پایان سال گذشته هم چیزی حدود 640 واحد افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در فاز سوم این پروژه هم 500 واحد آماده تحویل می‌شود گفت: تا تمام خدمات روبنایی و زیربنایی تکمیل نشود واحدی به متقاضیان تحویل داده نمی‌شود.

فرصت رفع نواقص وجود دارد

مدیر کل ادراه راه شهرسازی استان تهران با بیان اینکه فرصت شناسایی و رفع نواقص وجود دارد گفت: 5درصد از سپرده‌های پیمانکاران نزد ما باقی مانده است و در صورت بروز نواقص پیمانکاران موظف به برطرف کردن اشکالات هستند.

واحدی گفت: به تمام متقاضیان و مالکان اعلام کرده‌ایم که پس از تحویل از تمام خدمات رو و زیر بنایی واحد مورد نظر بازدید کنند نواقص را شناسایی و به ما اعلام کنند.

وی تاکید کرد: همزمان با واریز قسط پنجم تمام نواقص شناسایی شده برطرف خواهد شد.

اتمام مسکن ویژه تهرانسر تا آبان‌ماه

وی با بیان اینکه در این فاز 500 واحد به بهره برداری می رسد گفت: تمام همت اداره راه و شهرسازی این است که پرونده مسکن ویژه تهرانسر را تا پایان آبان‌ماه ببندد.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم 300 واحد دیگر تا پایان شهریور ماه به افتتاح برسد و نهایتا واحدهای باقی مانده در مهر و آبان آینده تحویل داده شود.

هیچ بودجه‌ای از اعتبارات و بودجه دولت نداریم

مدیر کل اداره راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه برای ساخت و ساز در مسکن ویژه از هیچ اعتبار دولتی و ملی استفاده نکرده‌ایم گفت: بودجه دولتی برای ساخت و ساز این پروژه نداشتیم و پیشرفت فیزیکی این پروژه منوط بر واریز اقساط مردم و متقاضیان است و به همان اندازه که متقاضیان اقساط خود را بپردازند پیشرفت فیزیکی خواهیم داشت.

وی با اشاره به قیمت‌های متفاوت واحدهای مسکونی در پروژه مسکن ویژه تهرانسر گفت: ارزانترین قیمت واحدهای مسکونی در این پروژه 231 میلیون تومان است.

وی گفت: متقاضیان 125 میلیون تومان را در چهار قسط 20میلیون تومانی و یک قسط 45 میلیون تومانی پرداخت می‌کنند و 141 میلیون دیگر باید در اقساط ده ساله پرداخت شود.

مدیر کل اداره راه و شهر سازی استان تهران افزود: کارمزد اقساط ده ساله با شیب ملایم 8 درصد به صورت پلکانی و با تنفس سه ماهه پرداخت خواهد شد.

دولت سازنده خوبی نیست

واحدی با تاکید براینکه باید ساخت و ساز را به دست بخش خصوصی و انبوه‌ساز بسپاریم تاکید کرد: دولت نمی تواند سازنده خوبی باشد.

وی ادامه داد: در زمانی که ساخت پروژه را هم تحویل گرفتم این موضوع را مطرح کردم که پروژه باید توسط انبوه‌سازان ساخته شود و نه دولت.

ارزش افزوده صد میلیون تومانی مسکن ویژه تهرانسر

مدیر کل اداره راه و شهر سازی استان تهران با بیان اینکه از نرخ‌های دقیق ارزش افزوده واحدهای مسکونی پروژه مسکن ویژه تهرانسر مطلع نیستم گفت: در حال حاضر طبق مظنه‌هایی که داده می‌شود برخی از واحدهای مسکونی این پروژه بین 70 تا 100 میلیون تومان بیشتر خریدار دارد.

واحدی ادامه داد: ارزش افزوده صد میلیون تومانی عدد قابل توجهی است و برخی از متقاضیانی که نتوانسته‌اند قسط پنجم را واریز کنند به دنبال عرضه واحدهای خود هستند تا از ارزش افزوده آن استفاده کنند.

وی با اشاره به موعد تحویل اسناد به متقاضیان گفت: طبق پیش‌بینی‌هایی که شده نقل و انتقالات اسناد مالکیت به متقاضیان چیزی حدود شش الی یکسال زمان می‌برد.

مدیر کل اداره راه و شهر سازی استان تهران با بیان اینکه برای شروع فاز دوم مسکن ویژه به دنبال سرمایه‌گذار هستیم گفت: فاز دوم مسکن ویژه پروژه بلند مرتبه سازی خواهد بود که برای اجرای آن به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

دولت برای رونق مسکن باید مابه‌التفاوت سود بانکی را بپردازد

واحدی با اشاره به رکود مسکن و راهکار خروج از آن گفت: در حال حاضر 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که بخش قابل توجه آن در بانکها سپرده‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش مسکن دولت باید مابه‌التفاوت سود سپرده‌های بانکی را بپردازد گفت: سرمایه‌گذاران سپرده‌گذاری در بانکها را ترجیح می‌دهند و ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را نمی‌پردازند معتقدم دولت باید مابه‌التفاوت سود سپرده‌های بانکی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را بپردازد.

آخرین جزئیات پروژه مسکن مهر استان تهران

مدیر کل اداره راه و شهر سازی استان تهران با بیان اینکه 328 هزار واحد مسکونی مسکن مهر برای استان تهران در دولت قبل پیش‌بینی شده بود گفت: در پرند 95 هزار و 300 واحد مسکونی مسکن مهر تعریف شده‌است که از این تعداد تا به امروز 43 هزار و 693 واحد به افتتاح رسیده‌است که در بهمن ماه سال گذشته چیزی حدود 3هزار و 824 واحد پرند را افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: همچنین برای مسکن مهر پردیس که ساخت آن از سال 91 شروع شده 89 هزار و 456 واحد مسکونی تعریف شده است که از این تعداد 11 هزارو 795 واحد افتتاح شده است البته 11 هزار و احد دیگر هم آماده افتتاح است اما به دلیل نبود خدمات زیربنایی مانند آب، برق و گاز این تعداد واحد تحویل داده نشد.

واحدی همچنین با اشاره به مسکن مهر اندیشه گفت: برای این پروژه هم ساخت سه هزار و 93 واحد مسکونی پیش‌بینی شده که از این تعداد هزار و 199 واحد تحویل داده شده است.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیا مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخت 36 هزار واحد مسکونی را بر عهده دارد که از این تعداد 16 هزار و 90 واحد را تحویل و 4 هزار و 500واحد هم در هفته دولت به افتتاح رسید.

مدیر کل اداره راه و شهر سازی استان تهران با اشاره به وضعیت این اداره در پروژه مسکن مهر گفت: ساخت  104هزار و 899 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر از وظایف ما بوده که تاکنون 71 هزار و 426 واحد آن را افتتاح کرده‌ایم همچنین 10هزار و احد دیگر در هفته آینده به افتتاح می‌رسد.

وی با بیان اینکه 13 هزار واحد دیگر باقی می‌ماند گفت: از این تعداد سه هزار واحد مسکونی مسکن مهر در منطقه محک دماوند حذف خواهد شد چرا که تاکنون وزارت دفاع که متولی این بخش است نسبت به پرداخت اقساط و وظایف خود اقدام نکرده است.

واحدی افزود: از 328 هزار و 747 واحد مسکونی مسکن مهر تهران 208هزار واحد به افتتاح می‌رسد و تا پایان سال 95 باید مابقی واحدها تحویل داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز