خبرگزاری کار ایران

مسعود خوانساری:

از محیط اخلاق اسلامی و اقتصادی فاصله گرفته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۱۳۸

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از معضلات امروز کاهش اخلاق در محیط کسب و کار است. به گواهی کارشناسان امروز در این محیط اخلاق اسلامی و اخلاق اقتصادی حرفه‌ای فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای مراسم تجلیل از فعالیت‌های  میرمحمد صادقی، مسعود خوانساری رئیس اتاق صنعت، معدن، تجارت  و کشاوزی تهران با عنوان میزبان از تمام حضار بابت شرکت در این مراسم قدردانی کرد و گفت: ما امروز اینجا جمع‌ شده‌ایم تا از یک عمر فعالیت صادقانه اقتصادی آقای میرمحمد صادقی تشکر کنیم. این مجلس احترام به کسانی است که یک عمر را صرف خیر رساندن به اطرافیان و جامعه خود کرده‌اند. امروز ما اینجا جمع‌ شده‌ایم تا بگوییم می‌توان فعال اقتصادی  و کارآفرین بود و اخلاق هم رعایت کرد.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات امروز کاهش اخلاق در محیط  کسب و کار است. به گواهی کارشناسان امروز در این محیط اخلاق اسلامی و اخلاق اقتصادی حرفه‌ای فاصله گرفته‌ایم.

رئیس اتاق  تهران افزود: بزرگان ما می‌‌دانند که بخشی از فعالیت اقتصادی به عنوان اخلاق همیشه وجود داشته است که امروز ما از آن به اسم مسئولیت اجتماعی یاد می‌کنیم. مسئولیت اجتماعی یعنی فرهنگ، یعنی اخلاق.

خوانساری افزود: در طول این چند ساله بیشترین آسیب به اخلاق اجتماعی وارد شده است. فساد،‌رکود و فقر همانند سم مهلکی پایه‌های جامعه اقتصادی را هدف قرار داده است و کار را به آنجا رسانده که ما امروز از این بابت افسوس می‌خوریم.

رئیس اتاق تهران افزود: ما این مجلس را نه تنها در گرامیداشت میرمحمد صادقی برگزار کردیم بلکه در جهت ارج نهادن به کرامت انسانی است. ما این را بهانه کردیم که بگوییم با فعالیت اقتصادی بر پایه اخلاق می‌توانیم به فضای کسب و کار خود زیبایی دهیم. امروز ما در حال گذر از یک نسل به نسل دیگر هستیم. نسل جدید باید بداند چگونه اخلاق‌مدار باشد و چگونه فرهنگ‌محور.

خوانساری با اشاره به فعالیت‌های میرمحمد صادقی افزود: حاج علا در طول فعالیت اقتصادی خود همواره متدین، نیکوکار،‌خیراندیش و فعال اقتصادی اخلاق‌مدار بوده است. امروز اقتصاد ایران به دلیل بحران‌های موجود، فساد را در عمق خود احساس می‌کند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی برای حرکت در مسیر توسعه و رشد باید رفتارهای فرهنگی خود را تقویت کند.چرا که فرهنگ می تواند کمک قابل توجهی به این امر کند بخش خصوصی به الگوهای مخصوص و موفق نیاز دارد. الگوهایی که نشان می‌دهند که می‌توان در همین فضا و در همین کشور و با همین امکانات فعالیت کرد. علامیرمحمد صادقی یکی از همین الگوهاست که با پایبندی به اصول اخلاقی توانسته است تبدیل به یک الگوی موفق شود ایشان فردی فعال در امر مدرسه‌سازی و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه و کمک به افراد جامعه است. آنچه شخصیت وی را متمایز کرده وجود تمامی این خصایص در عمق شخصیت ایشان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز