خبرگزاری کار ایران

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا:

ضرورت شکل‌گیری قطعه‌سازی در بخش لوازم خانگی / خروج از مونتاژکاری اولویت کاری دولت

ممکن است گفته شود این رشته نسبت به رشته دیگر زنجیره ناقص تری دارد در این میان ضرورت دارد از کلیه مزیت های کشور استفاده شود تا به اهداف مورد نظر خود برسیم.

حسین ابویی مهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت‌های لازم برای توسعه برخی از صنایع که سند آن تدوین شده به‌ویژه صنعت لوازم خانگی فراهم شده است یا خیر؟، اظهار داشت: در رشته لوازم خانگی برای آنکه ازحالت مونتاژ خارج شویم باید واحدهای قطعه سازی شکل گیرد و عمق ساخت داخل مشخص شود.

وی افزود: مسلما واحدهایی که دارای بیشترین ارزش افزوده ، توان رقابتی بالاتر، کاهش هزینه ها ، افزایش  بهره وری ،کاهش هزینه مبادله و کاهش قیمت تمام شده هستند و واحدهای اقتصادی قبل و بعد از خود را در کلاس و رشته خود مد نظر می گیرند  باید شناسایی شوند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ممکن است گفته شود این رشته نسبت به رشته دیگر زنجیره ناقص تری دارد در این میان ضرورت دارد از کلیه مزیت های کشور استفاده شود تا به اهداف مورد نظر خود برسیم.

ابویی مهریزی در پاسخ به این پرسش که در اولویت بندی تدوین سند چشم انداز در آینده چه صنایعی را مد نظر دارید، گفت: برنامه های راهبردی سایر صنایع منتخب در چارچوب بکار گرفته شده شامل صنایع پیشرفته ، صنایع غذایی و اشامیدنی، صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی ، ماشین الات و تجهیزات صنعتی و تولیدی ، صنایع دریایی، معدنی ، صنایع پتروشیمی و شیمیایی در حال تدوین است که پس از نهایی شدن منتشر می شود.

کد خبر : ۳۰۱۰۴۴