خبرگزاری کار ایران

از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون؛

12 طرح بزرگ آب‌رسانی در کشور به بهره‌برداری رسیده است

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۸۹۸

در دو سال گذشته و از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، بهره‌برداری از 12 طرح آب‌رسانی در 10 استان کشور به میزان 154 میلیون مترمکعب وارد مدار بهره‌برداری شده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در دو سال گذشته و از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، بهره‌برداری از 12 طرح آب‌رسانی در 10 استان کشور به میزان 154 میلیون مترمکعب وارد مدار بهره‌برداری شده است.

این طرح‌ها در استان‌های آذربایجان‌غربی، گلستان، خراسان شمالی، فارس، خراسان رضوی، سمنان، مرکزی، لرستان و یزد اجرا و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، طرح‌های مذکور شامل آب‌رسانی به شهرهای تکاب با حجم 7 میلیون مترمکعب، آب‌رسانی به ماکو و شوط با حجم 10 میلیون مترمکعب، آب‌رسانی به میاندوآب با حجم 31 میلیون مترمکعب، آب‌رسانی به شهر علی آباد با حجم 9 میلیون مترمکعب، آب‌رسانی به شهر اسفراین با حجم 5 میلیون مترمکعب و آب‌رسانی به گرمه و جاجرم از چاه‌های مرغزار با حجم 5 میلیون مترمکعب بوده است.

همچنین آب‌رسانی به شهر لامرد با حجم 13 میلیون مترمکعب، آب‌رسانی به دامغان با حجم 19 میلیون مترمکعب، آب‌رسانی به ساوه با حجم 28 میلیون مترمکعب، آب‌رسانی به ازنا با حجم 8 میلیون مترمکعب و آب‌رسانی از زاینده رود به 9 استان از خط اول با حجم 13 میلیون مترمکعب نیز در دو سال گذشته انجام شده است.

در مجموع 154 میلیون مترمکعب آب‌رسانی در 10 استان اجرایی شده که 22 شهر کشور از آن منتفع شده‌اند.

بر مبنای این گزارش، بیشترین حجم آب‌رسانی مربوط به پروژه آب‌رسانی میاندوآب در استان آذربایجان غربی و کمترین حجم آب‌رسانی مربوط به پروژه‌های آب‌رسانی به گرمه و جاجرم در استان خراسان شمالی با حجم آب‌رسانی 5 میلیون متر مکعب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز