خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

قرارگاه‌های سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۷۹۵

محمد صالح جوکار قرارگاه های سازندگی را رقیب بخش خصوصی ندانست و فعالیت های این واحد های عملیاتی را در راستای منافع ملی کشور دانست.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های این واحد های صنعتی و اقتصادی، تصریح کرد: قرارگاه‌های سازندگی دارای امکانات و ماشین آلات عمرانی و زیر ساختی قوی هستند و به همین جهت بنا بر وظیفه خود جهت کمک به کشور و پویایی اقتصاد ملی همواره در خدمت منافع ملی کشور بوده اند.

وی افزود: نقش قرارگاه در پروژه های عمرانی و فقر زدایی غیر قابل انکار است و همواره در طول این سالها نقش محوری داشته است و باید این امکانات را تقویت کرد.

جوکار در خصوص برخی صحبت‌ها در خصوص مخالفت با حضور این قرار گاهها در پروژه های عمرانی، گفت: بیشتر این مخالفت ها ناشی از لابی گری چند گروه پیمانکاری است که میخواهد به بهانه‌های مختلف قرارگاه را از پروژهها کنار گذارند و متاسفانه به این مخالفت‌ها رنگ و بوی سیاسی هم میدهند که همه این مخالفت‌ها چیزی بیش از حباب نیست.

نماینده مردم یزد و صدوق افزود: اینکه برخی سعی دارند قرارگاه های سازندگی را در مقابل بخش خصوصی قرار دهند امر غلطی است زیرا هدف این نیست، در واقع امکانات و ظرفیت های قرارگاه به نحوی است که قابل مقایسه با سایر پیمانکاران نیست و معمولا پروژه‌هایی که پیمانکاران نمی‌توانند انجام بدهند قرارگاه ورود میکند و آنها را به ثمر میرساند.

وی تاکید کرد: با افزایش حمایت‌ها از قرارگاه های سازندگی میتوانیم پروژههای بزرگ را که پیمانکاران خارجی لازم است آنها را انجام بدهند با استفاده از ظرفیت بومی و با استفاده از مهندسین داخلی خودمان انجام دهیم و بدین صورت از خروج ارز خودداری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز