خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر هیات دولت به استان همدان صورت گرفت؛

بازدید وزیر نیرو از نیروگاه شهید مفتح همدان

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۱۶۲

همزمان با سفر هیات دولت به استان همدان وزیر نیرو از نیروگاه شهید مفتح همدان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان روز سه شنبه پس از ورود به استان همدان از نیروگاه شهید مفتح همدان و طرح انتقال پساب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح و همچنین پروژه تبدیل برج تر واحد یک نیروگاه به برج خشک بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به نقش بخش خصوصی در صنعت برق، گفت: 60 درصد نیروگاه های حرارتی کشور در مالکیت بخش خصوصی قرار دارد و همه فعالیت های مربوط به نیروگاه ها به وسیله این بخش انجام می شود.

چیت چیان یادآور شد: علاوه بر این نزدیک به 100 درصد نیروگاه های تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

وزیر نیرو با بیان آنکه تمام سازندگان، مشاوران و پیمانکاران صنعت برق از بخش خصوصی است، گفت: بخش خصوصی در اجرای طرح های داخل و خارج از کشور حضور پررنگ دارد.

وی با اشاره به طرح های انجام شده برای کاهش مصرف آب در نیروگاه شهید مفتح همدان، افزود: این نیروگاه در سال های گذشته به صورت بخار ساخته شده است که به طور معمول سالانه به 15 میلیون مترمکعب آب نیاز داشت.

چیت چیان اظهار داشت: به دلیل منفی شدن بیلان آب سفره های زیرزمینی دشت همدان، میزان تولید برق این نیروگاه از هزار مگاوات به 300 مگاوات کاهش یافت که با اجرای دو طرحی که امروز به وسیله ریاست محترم جمهوری افتتاح می شود، قابلیت تولید برق در نیروگاه افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور با تبدیل برج تر واحد یک نیروگاه شهید مفتح به برج خشک میزان آب مورد نیاز این واحد از 135 لیتر بر ثانیه به 15 لیتر بر ثانیه کاهش می یابد.

مقام عالی وزارت نیرو افزود: علاوه بر این، برای نخستین بار در کشور پساب فاضلاب تصفیه شده شهر همدان با احداث خط انتقال 40 کیلومتری به نیروگاه شهید مفتح همدان منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم چنین طرح هایی در سایر استان ها و نیروگاه های کشور اجرا شود.

بر اساس این گزارش، بهره برداری رسمی از این طرح ، عصر امروز توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز