خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک سپه:

نیازهای کشاورزان و گندم‌کاران را برطرف کردیم

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۰۳۸

تقوی‌نژاد تاکید کرد: اگر سرمایه‌گذار خارجی به کشور نیاید برای پیشبرد پروژه‌ها باید مجددا به منابع بانک مرکزی دست‌اندازی کنیم که این به صلاح کشور نیست و مثل طرح مسکن مهر به تورم منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا تقوی‌نژاد  مدیرعامل بانک سپه در نشست خبری که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد به تشریح عملکرد این بانک پرداخت.

وی با اشاره به ورود بانک سپه و حوزه کشاورزی گفت: در حال حاضر نیازهای کشاورزان و گندم‌کاران را برطرف کردیم. در مرداد ماه امسال برای خرید تضمینی چای ورود پیدا کردیم و حدود 50 هزار نفر توانستند به مطالبات خودشان دست پیدا کنند. همچنین برای مهار آب‌های مرزی تاکنون بیش از 35 هزار میلیارد ریال از منابع این بانک در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است.

تقوی‌نژاد  افزود: در خصوص ثبت عملکردهای بانکی نیز سیستم مناسبی در بانک سپه تعبیه شده است در خصوص تامین مالی ارزی پروژه‌ها نیز در سال 94 فعال بوده ایم. همچنین در بخش‌هایی از اقتصاد کشور  که مزیت نسبی بیشتری داشت فعال‌تر بودیم. مثلا نفت، گاز و پتروشیمی. با توجه به اینکه در حال حاض میادین مشترک اولویت وزارت نفت است ما نیز این پروژه‌ها را تامین مالی کردیم و در صنایع بالا دستی نفت و پتروشیمی ورود پیدا کردیم.

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: بانک سپه در حال حاضر به عنوان رهبر کنسرسیوم در پالایشگاه بیدبلند حضور دارد. هلدینگ خلیج فارس متولی ساخت این پالایشگاه است که بانک سپه یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان مالی این طرح است. در ادامه نیز چهار پالایشگاه دیگر با تامین مالی بانک سپه ساخته می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های راهبردی در دستور کار بانک سپه است و در شرایط پساتحریم برنامه‌محور هستیم. ما در نظر داریم که در افق سال 1400 به این سو حرکت  کنیم که بانک سپه انتخاب اول مشتریان باشد و در کنار مسائل اجتماعی به سودآوری نیز توجه داریم و قصد داریم سهم مناسبی از بازار را در اختیار داشته باشیم.  مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌ها و توسعه بانکداری الکترونیک نیز مورد توجه ماست. در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز ما سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اولویت نخست خود و جزو اهداف کلان خود می‌دانیم. در شرایط پساتحریم نیز اجرای 20 پروژه مهم را تعریف کرده ایم در خصوص طرح تحول نظام بانکی نیز که آقای طیب‌نیا به آن توجه دارند بانک سپه یکی از 8 بانکی است که برای اجرای این طرح انتخاب شده است و فازهای پنج گانه طرح تحول بانکی تدوین شده است و به زودی لایحه آن تقدیم مجلس خواهد شد.

وی اظهارداشت: کارگروه اقتصاد مقاومتی نیز در بانک سپه تشکیل شده است. اقتصاد مقاومتی سندی است که همه برنامه‌های ما بر آن اساس شکل خواهد گرفت.

تقوی‌نژاد در انتها گفت: در دوران تحریم ارتباط ما با دنیای خارج قطع شد این در حالی است که برای رسیدن به اهداف چشم‌‌انداز  به رشد 8 درصدی  و سرمایه‌گذاری سالیانه 80 میلیارد دلار نیاز داریم. در حاضر حاضر منابع داخلی ما برای تامین 80 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کافی نیست. از این رو اقتصاد ایران به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد همچنین به دلیل قطع ارتباط با دنیا در دوران تحریم از بسیاری از پیشرفت‌های بانکی در جهان عقب ماندیم که ضروری است این عقب‌ماندگی در شرایط پساتحریم جبران شود.

وی تاکید کرد: اگر سرمایه‌گذار خارجی به کشور نیاید برای پیشبرد پروژه‌ها باید مجددا به منابع بانک مرکزی دست‌اندازی کنیم که این به صلاح کشور نیست و مثل طرح مسکن مهر به تورم منجر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز