خبرگزاری کار ایران

تغییردبیر ستاد تدوین برنامه ششم

همزمان با اصلاح ساختار مدیریت و برنامه ریزی کشور و تعیین جایگاه هرکدام از معاونان این سازمان،دبیر ستاد تدوین برنامه ششم نیز تغییر کرد.

به گزارش ایلنا ، جلسات ستاد تدوین برنامه ششم توسعه به ریاست محمدباقرنوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به دبیری فرهاد دژپسند معاون هماهنگی و برنامه و بودجه برگزار می شود.

این تغییر که به دلیل چارت سازمانی جدید انجام شده پس از آن صورت گرفت که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور جای خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یک سازمان 67 ساله است که در دولت نهم توسط محمود احمدی نژاد رییس جمهور وقت منحل شد و به جای آن معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی تشکیل گردید.

در دولت یازدهم حسن روحانی رییس جمهور تصمیم به احیای این سازمان گرفت و در نهایت در ۱۹ آبان ۱۳۹۳، با دستور رئیس جمهور و تصویب شورای عالی اداری با ادغام دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و همچنین تشکیل سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این سازمان احیا شد.پس از آن حسن روحانی در ۸ دی ماه سال ۱۳۹۳ محمدباقر نوبخت را به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منصوب کرد.

چارت جدید سازمان مدیریت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در فصل جدید فعالیت خود که با ادغام معاونت های دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت سرمایه انسانی شکل گرفته 7 معاونت را در چارت سازمانی خود دارد.این معاونت ها به ترتیب شامل:

1- معاونت سرمایه انسانی

2- معاونت هماهنگی برنامه و بودجه

3- معاونت فنی و زیربنایی

4- معاونت امور تولیدی

5- معاونت فرهنگی و آموزشی

6- معاونت اجتماعی

7- معاونت اداری،مالی،مجلس و استانها

برپایه این گزارش با تغییرات صورت گرفته از این پس دبیری ستاد تدوین برنامه ششم به عهده فرهاد دژپسند معاونت هماهنگی برنامه و بودجه قرار گرفته است که پیش از این سیدحمید پورمحمدی مسئولیت ستاد تدوین برنامه ششم را برعهده داشت.

دژپسند قبل ازسمت معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در دولت اصلاحات معاون برنامه ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی بوده است.او همچنین در دوره یکساله ریاست فرهاد رهبر در سازمان مدیریت مدیریت برنامه‌ریزی، معاونت تولیدی این سازمان را بر عهده داشت.دژپسند استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی است و از طیف اقتصاددانان با گرایش اقتصاد اسلامی محسوب می شود.

کد خبر : ۲۹۸۵۸۴