خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ایریکو:

ایریکو توان ساخت 100 واگن در سال را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۴۶۴

مدیرعامل شرکت ایریکو با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت آمادگی ساخت 100 واگن در سال را دارد گفت: پس از دو سال زمین‌گیری خط تولید ایریکو امروز شاهد تولید 150 واگن تا پایان سال به راه‌آهن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی مقدمی در مراسم آغاز به کار مجدد خط تولید ایرباس ایریکو با بیان اینکه این شرکت در چهار سال گذشته سختی‌های بسیاری را متحمل شده است گفت: فعالیت تولیدی ایریکو از سال 83 با قرارداد شرکت مسافری رجا برای ساخت 150 واگن ایرباس شروع شد.

وی ادامه داد: در این قرارداد شرکت هیوندای کره جنوبی به عنوان شریک ایریکو برای تامین واگن‌ها انتخاب شد تا سال 91 تعداد 24 واگن به صورت CBU، 24 واگن به صورت CKD و 8 واگن به صورت PLB به کارفرمان تحویل داده شد.

مقدمی با بیان اینکه پس از مدتی بنا به دلایلی از جمله واگذاری شرکت رجا به بخش خصوصی، حذف ردیف بودجه برای پروژه‌ها، تاخیر طرف خارجی در ارسال مدارک حمل، منقضی شدن زمان اعتبار فاینانس و اعتبار اسنادی ،‌عدم تمدید اعتبار اسنادی و عدم ترخیص قطعات از گمرک این پروژه متوقف شد گفت: این اتفاقات باعث شد سرمایه‌گذاری ایریکو برای قرارداد تولید ایرباس بی‌نتیجه بماند و خط تولید بیش از سه سال معطل انجام این پروسه معطل بماند.

مدیرعامل شرکت ایریکو گفت: البته در این دولت با هماهنگی بین تمام ارکان پروژه و تیم‌های مختلف مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی، راه‌آهن، رجا، صنعت، معدن و تجارت بخش عمده‌ای از مشکلات رفع شد  و خط تولید ریل باس‌ها با ترخیص کالاهای موجود در گمرک مجددا آغاز به کار کرد.

مقدمی ادامه داد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای راه‌اندازی خط تولید این شرکت آمادگی تولید صد واگن در سال داریم و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال آینده تمام 150 واگن موضوع قرارداد به کارفرما تحویل داده می‌شود.

مقدمی با بیان اینکه بیشترین حجم قرارداد تامین واگن‌های مترو در خارج از تهران در این شرکت ساخته می‌شود گفت: در حال حاضر قراداد تامین 120 دستگاه واگن خط دو متروی کرج و 135 دستگاه واگن خط یک متروی شیراز با شرکت ایریکو منعقد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز