خبرگزاری کار ایران

معاون بازاریابی و فروش سایپا خبرداد:

جایگزینی ساینا و تیبا به جای پراید تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۱۲۴

ر تمام دنیا زمانی که شرکت های خودروسازای نظیر جنرال موتور و تویوتا با مشکلی روبه رو می شوند دولت ها از آنها حمایتی می کنند این در حالی است که در ایران این موضوع اجرایی نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نقی زاده در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این نمایشگاه دو خودروی جدید ساینا و ساندرو را به نمایش گذاشته ایم که تا دو ماه اینده به صورت تجاری عرضه خواهند شد.

 وی با بیان اینکه این دو خودرو براساس نیاز و براورد ما از بازار طراحی شده است، گفت: استقبال خوبی از این دو خودرو شده و ایرادات آن بر طرف شده است.

 وی افزود: ساندرو بر روی پلتفرم ال 90 و بصورت  هاچ بک و اتومات طراحی شده است و مصرف سوخت پایینی دارد و قیمت آن از سوی شورای رقابت تعیین خواهد شد.

 تقی زاده تصریح کرد: همچنین خودروی ساینا به قیمت 28 میلیون  500 هزار تومان تعیین قیمت گذاری شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص میزان تولید و فروش محصولات سایپا طی 4 ماه گذشته گفت: در این مدت 145 هزار دستگاه تولید و 125 هزار دستگاه به فروش رسیده است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا در مورد قیمت گذاری خودرو، گفت: کاهش یا افزایش قیمت خودرو مردم را بلاتکلیف کرده است این در حالی است که در سال گذشته قیمت خودرو در حاشیه بازار با قیمت کاخانه متفاوت بود.

 وی با بیان اینکه نرخ خودرو متأثر از دو فاکتور تورم بخشی و نمره کیفی خودرو بوده است، افزود: در سال گذشته میزان تورم بخشی بین14 تا 15 درصد بوده که هم اکنون به 6 تا 7 درصد رسیده و انتظار می رود با رسمیت شورای رقابت بتوانیم آن را به 7 تا 10 درصد افزایش دهیم .

تقی زاده تصریح کرد: سال گذشته 40 درصد از بازار مالی مربوط به واردات خودرو بود و اگر خودرویی بتواند توان رقابت با محصولات ما را داشته باشد ما از آن استقبال می کنیم . این در حالی  است که خودرویی نظیر ام وی ام 110 نتوانست  از لحاظ قیمتی جایگزین پراید شود.

 معاون بازاریابی و فروش سایپا با اعلام این خبر که میزان تولید پراید تا پایان سال کاهش خواهد یافت، ادامه داد: دو محصول تیبا و ساینا تا آخر سال جایگزین پراید خواهند شد.

وی یکی از دلایل کاهش کیفیت خودروهای داخلی را اعمال تحریم های بین المللی دانست و گفت: در تمام دنیا زمانی که شرکت های خودروسازای نظیر جنرال موتور و تویوتا با مشکلی روبه رو می شوند دولت ها از آنها حمایتی می کنند این در حالی است که در ایران این موضوع اجرایی نمی شود.

تقی زاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در مورد برنامه این شرکت برای کاهاش هزینه های سر بار، اظهارداشت:  با فروش اموال مازاد و کاهش هزینه های شرکت و نیز مذاکرات با بانک ها می توان هزینه های سر بار را کاهش داد. در همین زمینه این شرکت با 48 سازمان برای فروش عمده قراردادی نیز امضاء کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز