خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران:

خانه تکانی صنعت برق برای پساتحریم/پادگان ها بزرگترین بدهکاران به برقی‌ها

بربندی با اشاره به افزایش مصرف برق در بخش تولید و صنعت در پساتحریم، پادگان ها را بزرگترین بدهکار شرکت توزیع برق استان تهران عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعلی بربندی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران در نشستی خبری گفت: معماری و طراحی صنعت برق باید تغییر کند و به مشکلات این صنعت بعد از برداشته شدن تحریم ها به صورت ویژه رسیدگی کنیم که یک دنیا کار انجام نشده داریم.

وی افزود: شهرهای محدوده توزیع برق استان تهران شامل 42 شهر است و 2 میلیون و 50 هزار مشترک برق در این محدوده داریم.

وی با بیان اینکه اوج مصرف پارسال که 2250 مگاوات بود امسال به 2305 مگاوات رسیده است، ادامه داد: پیش بینی می شود روزهای اوج مصرف تا 10 روز آینده که روزهای گرمی پیش بینی شده است ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: در 500 نقطه در استان تهران ، شبکه برق از راه دور کنترل می شود و امکان قطع و وصل شدن شبکه برق از راه دور به طور مثال ، مرقد امام خمینی (ره) در استان فیروزکوه شهریار ، ملارد و .... وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید قطعی برق را به صفر برسانیم ، گفت : خاموشی های امسال 24 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

بربند به افزایش مصرف برق در بخش تولید و صنعت در پساتحریم اشاره و اظهار داشت: بعد از برداشته شدن تحریم ها نقدینگی به سمت صنعت سرازیر خواهد شد و به همین دلیل مصرف برق این بخش افزایش می یابد و رشد 18 تا 20 درصد در تابستان آینده را شاهد خواهیم بود.

بربند تصریح کرد : تولید برق کشور به بیش از 50 هزار مگاوات رسیده است و در استان تهران مصرف 9 هزار مگاوات را نشان می دهد که با رشد 8 درصدی مصرف برق تنها با بهره وری بیشتر توانستیم این رشد را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه 45 درصد بار استان تهران در توزیع برق استان مصرف می شود ، گفت: برای پاسخگویی به نیاز مشترکان باید ابتدا زیرساخت های صنعت برق را درست کنیم.

وی درباره بدهکاران این شرکت نیز اظهار داشت: پادگان ها بزرگترین بدهکار شرکت توزیع برق استان تهران است اما ادارات دولتی ، شهرداری ها و سایر مشترکان بزرگ سرجمع 150 میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان تهران بدهکارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران درباره زیان انباشته این شرکت گفت: خرید برق از دو طریق بورس انرژی و مدیریت شبکه انجام می شود که در بورس انرژی به نرخ 55 تومان به ازای هر کیلووات و دومی هم 80 تومان است و در حالی که فروش برق با قیمت تکلیفی است مابه تفاوت آن نیز پرداخت نمی شود چون اعتباری در بودجه در نظر گرفته نشده که دو راهکار برای جبران این زیان انباشته وجود دارد از جمله آنکه باید نرخ برق واقعی شود یا مابه التفاوت قیمت تمام شده و قیمت فروش را دولت پرداخت کند.

بربند تاکید کرد: 1100 میلیارد تومان زیان انباشته این شرکت ناشی از مابه التفاوت نرخ خرید و فروش تکلیفی برق است.

 

کد خبر : ۲۹۸۰۰۲