خبرگزاری کار ایران

مرتضی لطفی در گفت‌وگو با ایلنا:

استراتژی دقیقی در خصوص پسا تحریم و مراودات بین المللی نداریم

حضور نمایندگان بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان اساسی کشور در مراودات بین المللی الزامی است و باید تعاملات جدی تری برای رفع موانع بین دو بخش ایجاد شود.

مرتضی لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با مثبت ارزیابی کردن تغییرات در ترکیب اعضای اتاق های بازرگانی ایران و تهران و وجود اشتراکات فکری در این 2 اتاق، اظهار داشت: محدوده فعالیت اتاق های بازرگانی ایران و تهران کاملا مشخص است و برنامه ریزی ها نیز در کمال هماهنگی در حال اجراست.

وی افزود: خوشبختانه آئین نامه های مربوط به حمایت از بخش تولید کشور تدوین شده و نشست های نمایندگان دولت و بخش خصوصی نیز به صورت مستمر در حال برگزاری است و با منطق و توافقی که بین دو طرف وجود دارد مشکلات در حال حل شدن است.

لطفی با تاکید براینکه عدم برنامه ریزی در خصوص دوران پسا تحریم و مراودات بین المللی موجب نگرانی بخش خصوصی شده است گفت: آنچه در حال حاضر حائز اهمیت است تفکیک وظایف دولت و بخش خصوصی در حوزه سیاست خارجی و بخش اقتصادی است.

وی افزود: حضور نمایندگان بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان اساسی کشور در مراودات بین المللی الزامی است و باید تعاملات جدی تری برای رفع موانع بین دو بخش ایجاد شود.

کد خبر : ۲۹۷۶۱۰