خبرگزاری کار ایران

سازمان ایمیدرو:

پروژه های فاقد توجیه اقتصادی مس از دستور کار خارج شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۴۸۷

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران پروژه هایی را که در شرایط متغیر فعلی اقتصادی فاقد توجیه اقتصادی بود، از دستور کار خود خارج ساخت.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی ایمیدرو، احمد مراد علیزاده مدیرعامل شرکت یادشده، افزود: پروژه های توسعه ای که در شرایط جدید از توجیه اقتصادی برخوردار نیست از دوش شرکت برداشته شده و صرفه جویی دو میلیارد و 90 میلیون یورویی به همراه دارد.

به گفته وی، بسیاری از این پروژه ها در دوره درآمدزایی بالای شرکت ملی صنایع مس تصویب شده اند و برای توقف آنها جلسات کارشناسی بسیاری با مسئولان برگزار شد.

مراد علیزاده اضافه کرد: این اصلاح شامل سرمایه گذاری پروژه های 36 گانه تعریف شده در فاصله سالهای 91 - 1389 بود که پنج میلیارد و 20 میلیون یورو برای آن در نظر گرفته شده بود و سرمایه گذاری پس از اصلاح و بازبینی پروژه ها از نیمه دوم سال 92 تا سال گذشته به رقم دو میلیارد و 930 میلیون یورو رسید.

وی تصریح کرد: اصلاح انجام شده در مجموع از سرمایه گذاری غیرسودآور به دو میلیارد و 90 میلیون یورو رسید.

سال گذشته میزان کاتد مس به رقم 194 هزار تن رسید که نسبت به عملکرد سال 92 که رقم 189 هزار تن بود رشد سه درصدی داشت.

وزارت صنعت، معدن وتجارت پیش بینی کرد امسال تولید کاتد مس به رقم 200 هزار تن برسد و در عین حال میزان سنگ مس استخراجی نیز 51 میلیون تن برآورد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز