خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پتروشیمی مرجان:

پتروشیمی مرجان نیمه دوم سال آینده راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۲۰۰

مدیرعامل پتروشیمی مرجان از پیش راه اندازی و راه اندازی این طرح با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن در نیمه دوم سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت نفت، حسن بیگی با تاکید بر این که هم اکنون همه تجهیزات و کالاهای مورد نیاز در طرح متانول هفتم (پتروشیمی مرجان) خریداری شده است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان نیمه دوم سال آینده عملیات نصب تجهیزات در طرح انجام خواهد شد.

وی افزود: در صورت اجرای تعهدات شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پتروشیمی دماوند در زمینه تامین خوراک و یوتیلیتی، امیدواریم این طرح در محدوده زمانی برنامه ریزی شده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مرجان از پیشرفت ٣٠,١ درصدی این پتروشیمی تا به امروز خبر داد و اظهارداشت: مراحل عملیات احداث و سیویل ساخت این کارخانه پتروشیمی، کار انتقال و نصب سه برج تقطیر این طرح با موفقیت انجام شده است.

یادآور می شود، شرکت سرمایه گذاری ساتا (شستان) ٦٧ درصد از مالکیت سهام مرجان را در اختیار دارد و تاکنون افزون از ٨٨٧ میلیارد ریال در این طرح سرمایه گذاری کرده است.

پتروشیمی مرجان مجری طرح متانول هفتم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه است، این طرح یکی از مهمترین طرحهای در دست اجرای پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه به شمار می رود.

ظرفیت تولیدی این واحد پتروشیمی سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول خواهد بود.

ارزش قرارداد واحد متانول شرکت پتروشیمی مرجان ٥٠٠ میلیون یورو و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن شامل خرید لیسانس، انجام مهندسی اصولی و ارایه خدمات فنی است که بنابر توافق های صورت گرفته در مدت چهار سال اجرا خواهد شد.

خوراک این طرح سالانه ٥,١ میلیارد نرمال متر مکعب گاز طبیعی است و پیش بینی شده است که همه سرویس های جانبی آن (آب، برق، بخار و اکسیژن) از پتروشیمی دماوند (مجری سرویس های یوتیلیتی واحدهای مستقر در فاز دوم عسلویه) تامین شود.

این طرح همسو با توسعه صنایع پتروشیمی و همچنین استفاده از گازهای استحصالی منطقه عسلویه و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد اشتغال با مالکیت ٥١ درصدی بخش خصوصی و ٤٩ درصدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز