خبرگزاری کار ایران

مدیر علمی طرح جامع مسکن در گفت وگو با ایلنا :

برنامه ای برای خروج رکود از بازار مسکن نداریم/ ادامه رکود، حباب دیگری را ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۷۳۷

مدیر علمی طرح جامع مسکن در پاسخ به این سوال که آیا در طرح جامع مسکن، برنامه ای برای خروج رکود از بازار مسکن در نظر گرفته شده است، گفت:‌ هدف طرح جامع مسکن تامین نیاز مصرفی است و در این طرح برنامه ای برای خروج رکود از بازار مسکن نیامده است.

فردین یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که گفته می شود سیاست دولت از باقی ماندن رکود؛‌ تخلیه حباب قیمتی در بازار مسکن است،‌ اظهار کرد:‌ رکود باعث تخلیه حباب می شود اما اینکه از رکود استبال کنیم  قطعا در بلند مدت موجه نیست.

وی ادامه داد: تداوم رکود در عین حال که باعث تخلیه حباب می شود،‌ زمینه شکل گیری حباب دیگری را فراهم می آورد.

مدیر علمی طرح جامع مسکن با بیان اینکه سیاست استقبال از رکود سیاست درستی نیست،‌ گفت: اینکه از رکود استقبال کنیم، درست نیست و در عین حال اینکه به عنوان یک بخش اقتصادی تنها هدفمان رونق مسکن باشد درست نیست و قطعا تبعاتی را به همرا خواهد داشت.

یزدانی با تاکید بر اینکه هدف سیاست گذاری باید تامین نیاز مصرفی باشد که الزاما هم باعث جهش قیمت ها نخواهد شد،  ادامه داد:‌  اگر هدف تنها رونق بازار باشد؛ می توان با تقویت تقاضای سرمایه،‌ رونق را به دست آورد اما این سیاست هیچ فایده اجتماعی نخواهد داشت و فقط منافع عده ای از سرمایه داران ساختمان تامین می شود .

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در طرح جامع مسکن برنامه ای برای خروج رکود از بازار مسکن در نظر گرفته شده است، گفت: هدف طرح جامع تامین نیاز مصرفی است و نه خروج رکود از بازار مسکن بنابراین ممکن است این طرح به مذاق خیلی ها خوش نیاید.       

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز