خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از خط انتقال 400 کیلوولت سیاه بیشه در تابستان امسال

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۴۵۲

مدیرعامل برق منطقه ای تهران گفت: به دلیل اهمیت خط 400 کیلوولت وردآورد - سیاه بیشه، این خط باید در تابستان امسال وارد مدار بهره برداری شود.

به گزارش ایلنا به نقل  از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدزمان حسینی با بیان اینکه خط 400 کیلوولت وردآورد به سیاه بیشه یکی از خطوط مهم برق منطقه ای تهران و کشور است که از مسیرهای صعب العبور می گذرد، گفت: این خط یکی از خطوط خاص است که نقش مهمی در شبکه سراسری دارد.

وی تصریح کرد: طول این خط 70 کیلومتر است و برای ایجاد سرعت در کار، به سه قطعه مجزای اجرایی تقسیم شده است.
وی افزود: سیل و بارندگی اخیر جاده های دسترسی را با مشکل مواجه کرده بود که در زمان کنونی جاده ها ترمیم شده و کارگاه ها کار عادی خود را از سر گرفته اند.
حسینی با بیان اینکه خط 400 کیلوولت وردآورد - سیاه بیشه تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: اعتبار این طرح افزون بر 700 میلیارد ریال و تاکنون به همین میزان نیز برای طرح هزینه شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای تهران با اشاره به آنکه اکنون برای تسهیل و تسریع در کار، سه پیمانکار از دو جناح در این طرح مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: همه تجهیزات از جمله برج، مقره، فیبر نوری و غیره طراحی، احداث و بهره برداری ساخت داخل بوده و ما اکنون در بخش خطوط برق صد درصد به خودکفایی رسیده ایم.
وی بیان داشت: خط 400 کیلوولت سیاه بیشه - وردآورد ظرف سه تا چهار هفته آینده وارد مدار بهره برداری می شود.
حسینی یادآور شد: بهره برداری از خط 400 کیلوولت سیاه بیشه- وردآورد در تامین برق پایدار برای سه استان مازندران، قزوین و تهران کمک خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز