خبرگزاری کار ایران

در تهران صورت می گیرد:

استقبال وزیر صنعت، معدن و تجارت از هیات اقتصادی ایتالیا

کد خبر : ۲۹۴۸۵۰

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: راههای توسعه روابط بین ایران و ایتالیا در دیدار یک هیات اقتصادی این کشور با وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز سه شنبه (فردا) مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده، خانم فدریکا گوئیدی وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا به همراه وزیر امور خارجه این کشور به مدت دو روز به تهران سفر می کنند و قرار است با محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان دیدار داشته باشند.

براساس این گزارش، ملاقات با مقامهای سیاسی و اقتصادی ایران به عنوان برنامه کاری هیات مزبور پیش بینی شده است.

مدیران و نمایندگان شرکت خودروسازی فیات، اتحادیه نمایشگاههای ایتالیا، کنفدراسیون صنایع،شرکتهای فعال در زمینه برق، ساخت بزرگراه ها و خطوط ارتباط جاده ای و غیره به عنوان افراد حاضر در این هیات اقتصادی معرفی شده اند.

پیش از این علی اکبر فرازی معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از برگزاری اجلاسی بزرگ با حضور صاحبان شرکت ها و صنایع عمده ایتالیایی در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داده بود.

حضور مدیران ارشد شرکت بیمه ساچه ایتالیا، بانک های معتبر، شرکت های خودروسازی، داروسازی، شرکت نفتی انی(ENI) و شرکت هایی که در زمینه آب، نیرو، انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند به عنوان دیگر اعضای این هیات اقتصادی محسوب می شوند

ایتالیا قبل از تحریم، مهمترین شریک تجاری ایران بود و اکنون برای احراز جایگاه گذشته تلاش می کند.

پیشتر اعلام شد، حجم مبادلات تجاری ایران با ایتالیا به رقم یک میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده که از این رقم 800 میلیون دلار صادرات ایران به ایتالیا و 400 میلیون دلار صادرات ایتالیا به ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز