خبرگزاری کار ایران

از فردا:

نمایش و ورود قیمت کامل اوراق در بازار بدهی بورس تغییر می‌کند

وضعیت نمایش تمام قیمت‌های اوراق شامل اوراق مشارکت، انواع صکوک و گواهی سپرده در نمادهای معاملاتی از فردا(سه شنبه) از حالت درصد- واحد به وضعیت نمایش کامل قیمتی(واحد ریال) تغییر می‌کند.

به گزارش ایلنا، مدیریت عملیات بازار مشتقه اعلام کرد در راستای دقیق‌تر شدن فرآیند کشف قیمت اوراق درج شده در بازار بدهی بورس تهران، وضعیت نمایش تمام قیمت‌های اوراق شامل اوراق مشارکت، انواع صکوک و گواهی سپرده در نمادهای معاملاتی از فردا(سه‌شنبه) از حالت درصد - واحد به وضعیت نمایش کامل قیمتی(واحد ریال) تغییر می‌یابد.

بدیهی است از تاریخ اعلامی، ورود هرگونه سفارش خرید و فروش در نمادهای این اوراق باید براساس قیمت کامل و دقیق اوراق و در دامنه نوسان مجاز قیمتی انجام شود که وضعیت نمایش تمام قیمت‌های اوراق شامل اوراق مشارکت، انواع صکوک و گواهی سپرده در نمادهای معاملاتی به این شرح است:

- اوراق مشارکت: مشیر9412، مساپا9551، مسینا9641، مشیر612؛

- صکوک: صکاوه706، صگستر963؛

- گواهی سپرده: رایان512؛

این گزارش می‌افزاید: به عنوان مثال اوراقی که در جلسه معاملاتی روز دوشنبه دوازدهم مرداد با قیمت پایانی معادل 100.01 مورد معامله قرار گیرند، از ابتدای جلسه معاملاتی روز سه شنبه در سامانه معاملاتی، این عدد به مبلغ 100.000.1 ریال تغییر می‌یابد و هرگونه دریافت سفارش خرید و فروش در دامنه نوسان قیمتی تعیین شده این اوراق بر مبنای این قیمت امکان‌پذیر است.

همچنین، از روز سه‌شنبه حداقل تغییر مجاز قیمت واحد در هر سفارش در سامانه معاملاتی برای کلیه اوراق درج شده به میزان یک ریال بوده و سایر شرایط، اطلاعات و محدودیت‌های این اوراق براساس اطلاعیه‌های مندرج در سایت بورس و مطابق با پیام‌های قبلی این مدیریت به قوت خود باقی خواهد بود.

افزون بر این؛ به منظور انجام تغییرات، لازم است کارگزاران نسبت به حذف تمام سفارشات خود در نمادهای ذکر شده در پایان روز معاملاتی امروز(دوشنبه)اقدام کنند.

کد خبر : ۲۹۴۷۳۱