خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

آغاز موج جدید تعطیلی کارخانجات سنگ بری

سنگبری‌های اصفهان در یک ماه گذشته نسبت به قانون مالیات بر ارزش افزوده صنعت سنگ اعتراض کرده و خواستار تغییرات در اعمال این قانون بودند.

پس از عدم تغییر در شرایط اخذ مالیات بر ارزش افزده توسط سازمان امور مالیاتی کشور و اعلام تعطیلی دوهزار واحد کارخانه  سنگ بری در استان اصفهان، کارخانه های سنگبری  ری  نیز رسما اعلام کردند از روز دوشنبه هفته جاری کارخانجات سنگ بری خود را تعطیل خواهند کرد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا ، 23 تیرماه بود که کارخانجات سنگ بری اصفهان بعد از عدم تغییر در تصمیم سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای سنگ بری اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردند ، هم اکنون واحدهای سنگ بری شهرستان ری با برگزاری جلسه ای با رای گیری از اعضا اعلام کردند :" اگر تعطیلی دو هزار واحد سنگبری استان اصفهان در خصوص رفع اشکالات قانونی مالیات بر ارزش افزوده تا روز دوشنبه 12/5/94  مثمرثمر واقع نشود کارخانجات سنگ بری شهرستان ری نیز از روز 12/5/94 ناگزیر به تعطیلی واحدهای خود خواهند بود."

پیش از این و در تاریخ 23 تیرماه دو هزار واحد سنگ بری در استان اصفهان به دلیل بروز مشکلات گوناگون از جمله افزایش قیمت بهای برق مصرفی، پلمب چاه های آب کارخانجات سنگبری و بویژه مشکلات مالیات بر ارزش افزوده سنگ  دست به تعطیلی زدند.

بر این اساس بارگیری، فروش، تخلیه سنگ خام و تولید تمامی فراوردهای سنگی در استان اصفهان متوقف شد.

سنگبری های اصفهان در یک ماه گذشته نسبت به قانون مالیات بر ارزش افزوده صنعت سنگ اعتراض کرده و خواستار تغییرات در اعمال این قانون بودند.

مسؤل کمیته معدن اتاق بازرگانی اصفهان پیش از این به مشکلات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در بخش سنگ اشاره کرده و گفته بود :" مالیات بر ارزش افزوده در دراز مدت بسیاری از کارگاه های سنگ بری را به تعطیلی می کشاند. "

عباس تاجبخش با اشاره به استفاده از ماشین آلات و تجهیزات معدنی ساخت چین در کشور گفت: به دلیل کیفیت پایین این ماشین آلات، بیشتر معادن استان با مشکلاتی روبرو هستند.

دو هزار واحد سنگ بری با تولید سالانه 60 میلیون متر مربع سنگ در استان اصفهان فعالیت دارد و این در حالیست که کل تولید سنگ کشور در سال 120 میلیون متر مربع است.

به نظر می رسد بعد از تعطیلی واحدهای سنگ بری شهرستان ری و آغاز موج تعطیلی جدید در واحدهای سنگ بری شاهد تغییرات قیمتی در این بازار باشیم.

کد خبر : ۲۹۴۱۷۱