خبرگزاری کار ایران

ربیعی: توافق هسته ای ارمغان ایران برای کشورهای درحال توسعه است

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۶۸۷

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در راس هیاتی اقتصادی، صنعتی ، بازرگانی و فرهنگی برای شرکت درهشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه در حراره به سر می برد، سه شنبه شب در ضیافت شامی که سیمباراشه مومونگگوی وزیر امور خارجه زیمبابوه به افتخار او و هیات ایرانی ترتیب داد، شرکت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در راس هیاتی اقتصادی، صنعتی ، بازرگانی و فرهنگی برای شرکت درهشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه در حراره به سر می برد، سه شنبه شب در ضیافت شامی که سیمباراشه مومونگگوی وزیر امور خارجه زیمبابوه به افتخار او و هیات ایرانی ترتیب داد، شرکت کرد.

وی در این ضیافت از ملت و دولت زیمبابوه از جمله وزیر امور خارجه ، خانم سیتمویزو نیونی وزیر شرکت های کوچک، متوسط و توسعه تعاونی ها و ژوزف ماده وزیر کشاورزی این کشور قدردانی کرد.

ربیعی از زیمبابوه به عنوان « کشور دوست و همراه ارزشمند جمهوری اسلامی ایران » یاد کرد و گفت که با کمال مسرت اعلام می کنم روابط دو کشورهر روز شاهد گسترش روزافزون بوده است.

وزیر تعاون اظهارداشت که از خداوند متعال خواستارم تا هشتمین کمیسیون مشترک زمینه ساز پایه ریزی روابطی عمیق تر و بهتر برای مردم دو کشور باشد.

رییس ایرانی کمیسیون دائمی مشترک خطاب به وزیر امور خارجه زیمبابوه گفت: زیمبابوه حتما خانه ما است ، ایرانی ها همه ملت زیمبابوه را دوست دارند، ایران انقلابی همواره در کنار آفریقا و زیمبابوه انقلابی ایستاده است.

وی با بیان اینکه « ما یک روح هستیم برای استقلال خواهی ، عدالت و آزادی ، مبارزه با ظلم و کمک به مردمی که عقب نگه داشته شده اند»، تاکید کرد که ما به رغم تحریم های ظالمانه، مبارزه با فقر و نابرابری و تلاش برای بهبود زندگی مردمان خود را با شدت تمام و در کنار هم دنبال می کنیم.

ربیعی اظهارداشت: رهبران ایران و زیمبابوه اهتمام ویژه ای برای توسعه روابط داشته و پیشینه انقلابی و مبارزه با استعمار وجهه مشترک ما است و انرژی مضاعفی را به روابط دو کشور وارد کرده است.

وزیر تعاون با تاکید به اینکه « تحریم و فشارهای ناشی از تحریم هزینه عزتی است که جوامع استقلال خواه داده و می دهند»، خاطرنشان کرد که فشارهای ظالمانه دنیای استکباری علیه هر دو کشور هرگز نتوانسته است خللی در اراده ما برای پیشرفت و حرکت رو به جلو ایجاد کند.

وی با ابراز خرسندی از استقبال زیمبابوه از توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 ، تصریح کرد: توافق هسته ای را به شما هم تبریک می گویم و این حقی بود که جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه 1+5 برای همه جوامع در حال توسعه به ارمغان آورد.

رییس ایرانی کمیسیون دائمی مشترک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور نمایندگانی از تمامی بخش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران و نمایندگان بخش های خصوصی و دولتی در هیات همراه خود در سفر به زیمبابوه، افزود: خوشحالم که اکنون بخش خصوصی ایران آماده است از توانمندی های خود برای توسعه روابط با کشورهای درحال توسعه به خصوص زیمبابوه استفاده کند.

ربیعی خاطرنشان کرد: ایران و زیمبابوه ظرفیت های فراوانی دارند که می تواند زمینه ساز همکاری های مناسب و نویدبخش آینده ای پر امید و بهتر برای ملت های هر دو کشور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در این چند روز در زمینه همکاری های فنی و آموزشی، فرهنگی ، تولیدی صنعتی و کشاورزی و از جمله دارو گفت وگو کردیم و البته باید این مباحث را با دقت دنبال کنیم، برای هرکدام برنامه مشخص داشته باشیم تا به امید خداوند در اجلاس نهم کمیسیون مشترک دستاوردهای ملموسی را ارائه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: زیبایی های خیرکننده زیمبابوه به همراه تاریخ پر افتخار آن در مبارزه با استعمار به این کشورعظمت زیادی بخشیده است.

 

زیمبابوه خانه ایرانی ها

 

براساس این گزارش ، وزیران امور خارجه و شرکت های کوچک و متوسط زیمبابوه نیز در سخنانی از برگزاری هشتمین کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه و روند رو به گسترش همکاری ها و توسعه روابط و مناسبات تهران و حراره ابراز خرسندی کردند.

مومونگگوی و خانم نیونی در این ضیافت که هیات های دو کشور، محمد امین نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه و نمایندگانی از کشورهای دیگر شرکت داشتند، از زیمبابوه به عنوان خانه دوم ایرانی ها یاد کرد و گفت: دو کشور دارای ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری ها در بخش های مختلف هستند.

وزیر امور خارجه زیمبابوه ، ایستادگی ملت ایران برای دستیبابی به حقوق خود از جمله در زمینه هسته ای را ستود و آن را الگویی برای دیگر ملت های جهان دانست.

رییس زیمبابوه ای کمیسیون دایمی مشترک، با تبریک توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ، ابراز امیدواری کرد که در آینده دو کشور بتوانند برای گسترش رفاه ملت های خود بیشتر همکاری کنند زیرا این توافق زمینه توسعه مناسبات را فراهم کرده است.

براساس این گزارش وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در راس هیاتی اقتصادی ، بازرگانی ، صنعتی و فرهنگی برای شرکت در هشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه وارد حراره پایتخت این کشور شد.

هفتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه سال 1391 در تهران برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز