خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان هواپیمایی:

امکان خرید قسطی هواپیما برای ایرلاین ها /ایران هاب باری هوایی اروپا در منطقه می شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۴۵۵

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی ایرانی می توانند برای خرید هواپیماهای جدید بین 10 تا 15 درصد از مبلغ کل هواپیما را به صورت نقد و مبلغ باقی مانده را در اقساط 10 تا 15 ساله پرداخت کنند، گفت: دسترسی به فرودگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای هواپیماهای باری ایرانی باز می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی، محمد خداکرمی اظهار کرد: به طور حتم رویکردهای جدید بین المللی در قبال افراد و شرکتهای ایرانی، فصل جدیدی در پویایی و به روز کردن ناوگان و تجهیزات مورد نیاز صنعت هوانوردی کشورمان ایجاد خواهد کرد.

وی به تشریح چشم اندازهای دوران پسا تحریم در صنعت حمل و نقل هوایی کشورمان برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در سطح بین الملل اشاره کرد و گفت: بسیار قابل توجه است در هر دو اعلامیه توافق موصوف (لوزان و وین)، موضوعات مربوط به امور هوانوردی در متن مذاکرات طرفین پیش بینی شده و برای رفع تحریم ها در این حوزه از فعالیت ها نیز تصمیمات خاصی اتخاذ شده است.
وی، اظهارداشت: در توافق لوزان اقدامات کشورهای گروه 5+1 در قبال ایران در دو گام متصور شد که به طور مشخص در حوزه هوانوردی، در گام اول؛ صدور گواهی عرضه و نصب قطعات یدکی برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیر نظامی ایران و خدمات مرتبط و همچنین صدور گواهی بازرسی های مرتبط با ایمنی و تعمیرات در ایران و خدمات مرتبط، پیش بینی شد.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری یادآورشد: در گام دوم که دارای دوره زمانی بلند مدت است نیز به طور کلی رفع همه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های چند جانبه را در بر داشته که ایجاد دسترسی به حوزه های تجاری، فن آوری، مالی و انرژی را نیز برای ایران به دنبال خواهد داشت و موضوع رفع تحریم برای شرکت های ایرانی پیش بینی شده است. 
خداکرمی افزود: در فصل مربوط به تحریم ها در توافق وین که نقل و انتقالات مالی بین اشخاص و نهادهای ایرانی با اروپا، فعالیتهای بانکی ایرانی ها با اروپا، ارائه خدمات بیمه و بیمه اتکایی به اشخاص ایرانی و لغو فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در تحریم پیش بینی شده که در عمل تمامی این موارد بازتاب های اثر بخشی برای حوزه های هوانوردی در ایران خواهد داشت.
وی ادامه داد: به گونه ای که در این توافق نامه به طور مشخص به حوزه هوانوردی پرداخته شد و دسترسی به فرودگاه های اتحادیه اروپا برای ناوگان هوایی باری ایرانی میسر و شرکت های سازنده هواپیما در آمریکا به نحو مشخص در پیوست های مربوطه، اجازه فروش هواپیمای های مسافری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران را داشته و اشخاص آمریکایی اجازه مشارکت با ایران را خواهند داشت .
وی با تاکید براینکه باید تمامی فعالان صنعت حمل و نقل هوایی نهایت استفاده از ظرفیت به وجود آمده را در چارچوب مقررات به عمل آورند گفت: به طور حتم رویکردهای جدید بین المللی در قبال افراد و شرکتهای ایرانی، فصل جدیدی در پویایی و به روز کردن ناوگان و تجهیزات مورد نیاز صنعت هوانوردی کشورمان ایجاد خواهد کرد.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با خرید مستقیم انواع هواپیماهای مسافربری از کوتاه برد گرفته تا بلند برد به همراه قطعات آن در بازارهای جهانی توسط شرکتهای هواپیمایی ایرانی امکان خرید ارزانتر ناوگان میسر خواهد شد و همچنین برای حفظ و ارتقای ایمنی، می توان از تسهیلات، نشریات و خدمات پس از فروش کارخانه های سازنده هواپیما نیز بهره مند شد.
خداکرمی ادامه داد: همچنین موضوع جوان سازی ناوگان هوایی کشور نیز محقق خواهد شد و این امکان نیز ایجاد می شود که شرکتهای هواپیمایی ایرانی برای خرید هواپیماهای جدید بین 10 تا 15 درصد از مبلغ کل هواپیما را به صورت نقد و  مبلغ باقی مانده را طی اقساط 10 تا 15 ساله با یک سود مشخص سالانه پرداخت کنند .
وی افزود: دسترسی به فرودگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای هواپیماهای باری ایرانی که با توجه به حجم زیاد بار در منطقه، در دراز مدت می تواند موضوع ایجاد هاب بار هوایی از منطقه به اروپا را در فرودگاهها کشورمان رقم بزد .
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری، خاطرنشان کرد: موضوع امکان ارتقا و توسعه فرودگاههای کشور با توجه به خرید تجهیزات از کشورهای اروپایی نیز برای ارتقای سیستم های کمک ناوبری فرودگاهها همواره مورد نظر بخش حاکمیت در صنعت هوایی کشور بوده که در این فرصت پیش آمده گامهای بسیار موثری در این زمینه میتوان برداشت. 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز