خبرگزاری کار ایران

یکه‌زارع :

خودروهای ایران‌خودرو تا کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر نباید به نمایندگی مراجعه کنند!

این گروه صنعتی با تولید 601 هزار و 393 دستگاه خودرو در سال گذشته رشد 65 درصدی تولید را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: بر اساس آن چه در اسفند سال گذشته ابلاغ شده تا اسفند امسال کیفیت تولیدات باید به مرتبه‌ای برسد که تا محصولات تا کارکرد۱۰ هزار کیلومتر به مراکز خدمات پس از فروش مراجعه‌ای نداشته باشند

به گزارش ایلنا و به نقل از ایکوپرس، مجمع عمومی صاحبان سهام ایران خودرو با حضور اکثریت سهامداران در سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار و این‌ خودروساز موفق به ثبت سود 602 میلیارد تومانی در سال 1393 شد.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مجمع عمومی سالانه این شرکت با بیان این مطلب، گفت: در این سال بیش از 50 تومان برای هر سهم «ای.پی.اس» ایجاد کردیم که عدد بسیار خوبی در خودروسازی به حساب می آید.

وی با اشاره به تولید سال 1393 گفت: این گروه صنعتی با تولید 601 هزار و 393 دستگاه خودرو در سال گذشته رشد 65 درصدی تولید را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

یکه ز ارع تاکید کرد: در شهریور 1392 ایران خودرو مقام دوم بازار را در اختیار داشت که با افزایش سهم خود به 50 درصد در نیمه دوم همان سال، جایگاه نخست بازار را کسب کرد و در انتهای سال 1393 این سهم به 54 درصد رسید.

او تاکید کرد: سهم این گروه از بازار داخلی تا سال 1404 به 60 درصد افزایش می یابد.

افزایش 98درصدی فروش

یکه زارع فروش ایران خودرو در سال گذشته را 16 هزار و 700 میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به فروش سال قبل از آن 98 درصد رشد داشته است.

وی گفت: تولید ایران خودرو امروز تا 90 درصد بر اساس سفارش فروش انجام می شود که این تغییر رویه سودآوری را افزایش داد و ایران خودرو تنوع رنگ های تولیدی را نیز از 4 به 12 رنگ افزایش داد.

تعریف و اجرای 613 پروژه بهبود کیفیت

وی تعریف 613 پروژه بهبود کیفیت را از دیگر محورهای عملکرد سال گذشته ایران خودرو ذکر کرد و گفت: بر اساس آن چه در اسفند سال گذشته ابلاغ شده تا اسفند امسال کیفیت تولیدات باید به مرتبه ای برسد که تا محصولات تولیدی تا کارکرد10 هزار کیلومتر به مراکز خدمات پس از فروش مراجعه ای نداشته باشند.

وی افزود: رتبه کیفیتی محصولات ایران خودرو بر اساس آدیت ترکیبی شرکت بازرسی کیفیت استانداردایران، در سطح خیلی خوب قرار دارد که سه محصول رتبه A و چهار محصول رتبه ‌A+ دارد.

افزایش بهره وری با حفظ منابع انسانی

یکه زارع از افزایش تعداد خودروی تولیدی به ازای هر نفر از 14 به حدود 24 دستگاه خبر داد و گفت: عدد مطلوب بالاتر است که برنامه ریزی برای تحقق آن صورت گرفته است.

رشد 85 درصدی فروش در ساپکو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین از رشد 85 درصدی فروش ساپکو در سال گذشته نسبت به سال 1392 خبر داد و گفت: سازندگانی که نیمه تعطیل یا تعطیل شده بودند مجددا فعال شدند وعلاوه بر بازگشت مجدد 20هزار نفر نیروی انسانی بیکار شده در این بخش، سازندگان در پی سرمایه گذاری و افزایش تولید نیز برآمدند.

وی تصریح کرد: با مدیریت بر نظام تامین قطعات وانضباط مالی در شبکه تامین، گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد تولید روزانه را به 2500 دستگاه در اسفند 1393 برساند.

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش

وی رشد 89 درصدی فروش را از موارد عملکرد شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو - ایساکو - در سال گذشته ذکر کرد و با اشاره به اهمیت بازار یدکی، از برنامه افزایش سهم ایساکو در این بازار و جلوگیری از قطعات خبر داد.

او طرح تحول گارانتی به خصوص در مورد قوای محرکه را از دیگر اقدامات ایران خودرو ذکر کرد و گفت: طرح تحول محاسبه فرمول اجرت در شبکه نمایندگی ها تدوین و طرح مشوق نمایندگان برای افزایش ارایه خدمات به مشتریان تدوین و اجرا شده است.

وی گفت: طرح پشتیبان ویژه محصول دنا به اجرا در آمد و به غیر از تمامی سرویس های لازم، هر یک از خریداران خودرو دنا در تمام ساعات شبانه روز به کارشناس پشتیبان دسترسی دارد.

یکه زارع شاخص رضایت مشتریان ایران خودرودر سال 1392 را 77 و امروز را 78 درصد ذکر کرد و گفت: این شاخص در سال 1394 به 85 درصد افزایش می یابد.

سود ایران خودرو در سال 93

وی گفت: با وجود اینکه در نیمه دوم سال 1392 تولید نسبت به نیمه اول دو برابر شد و 240 هزار دستگاه خودرو تولید شد و در شش ماهه دوم 1392 ایران خودرو به سود دهی رسید اما به خاطر زیان شش ماهه اول ، شرکت در پایان سال زیان ده اعلام شد اما بسیار خرسندیم که امسال ایران خودرو به سوددهی رسیده است.

وی فروش 1370 میلیارد تومان از دارایی ها از جمله ایران خودرو سمنان و آذربایجان را از دیگر موارد عملکرد مالی ایران خودرو در سال های 1392 و 1393 دانست و گفت: سرمایه شرکت از 960 میلیارد به 1530 میلیارد تومان افزایش یافته که تا 1200 میلیارد آن انجام شده و 330 میلیارد تومان باقی مانده در دستور کار است.

مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته نزدیک به هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی تسویه شد.

عرضه محصولات جدید

یکه زارع صادرات سال گذشته را 5000 دستگاه ذکر کرد و گفت: این گروه صنعتی همسو با اهداف سند چشم انداز 1404 برنامه ارتقای محصولات جاری و توسعه محصولات جدید را در دستور کار دارد. در این راستا محصولات پروژه های ایکس 409 و ایکس 411 در کلاس ابعادیD در سال جاری و محصول پروژه ایکس 502 در نیمه اول سال 1395 عرضه خواهد شد.

او از تعریف یک پلتفرم جدید مختص ایران خودرو و یک پلتفرم مشترک با همکار خارجی برای مدل ها و کلاس های متنوع خودرو خبر داد و گفت: در سبد محصولات ایران خودرو سهم خودروهای چینی بیش از 5درصد نخواهد بود.

وی از آغاز تولید مدل «اس.یو.وی» هایما در ایران خودرو خراسان خبر داد که در مدل های دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می شود.

یکه زارع با بیان اینکه با رنو برای تولید کپچر، کلیو4 ، فیس لیفت تندر و محصول جدید «آ- آانتری» به توافق رسیده‌ایم، افزود: با پژو برای مدل های جدید مذاکره کرده و با سوزوکی نیز تولید چند مدل را در برنامه داریم.

وی از تاسیس شرکت مشترک با پژو خبر داد که بر اساس توافق باید 30 درصد تولیدات آن در بازار صادراتی پژو عرضه شود و گفت: ایران خودرو برای انتخاب یک شریک جدیدی اروپایی نیز در حال مذاکره است و با توجه به توافق اخیر با جامعه جهانی، انتظار می رود همکاری های ایران خودرو زودتر به نتیجه برسد.

مدیرعامل ایران خودرو از تعریف دو خانواده موتور شامل یک خانواده 1 و 1.2 لیتری و یک خانواده 1.4 و 1.6 لیتری خبر داد و گفت: موتور دیزل سواری ایران خودرو بر اساس مجوز سازمان محیط زیست به تولید می رسد و سورن با موتور توربوشارژ «ای.اف.7» با 150 اسب بخار توان نیز تا 20 روز دیگر پیش فروش خواهد شد.

وی از ایجاد مرکز تحقیقات گیربکس در شرکت چرخشگر خبر داد که روی گیربکس های دابل کلاچ و «ای.تی» کار می کند و گفت: این سرمایه گذاری های بزرگ به منابع مالی بزرگ نیاز دارد.

کد خبر : ۲۹۲۸۴۹