خبرگزاری کار ایران

توسط شرکت نفت مناطق مرکزی صورت گرفت؛

افزایش 103 درصدی تولید گاز و 101 درصدتولید نفت نسبت به سال گذشته/ رشد 94 درصدی حفاری در سال 93

گزارش جلسه عمومی سالیانه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با حضور مدیر عامل و هیات مدیره این شرکت به سمع و نظر مهندس رکن الدین جوادی مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این جلسه سلبعلی کریمی , خلاصه ای از فعالیت های شرکت در محورهایی همچون HSE, تولید , حفاری , تعمیرات , برنامه ریزی , حقوقی و قراردادها و سرمایه گذاری ارائه نمود.

کریمی با تشریح شاخصها و بهبود عملکرد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران , از تحقق تولید 103 درصدی تولید گاز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آن خبر داد و افزود : طی سال 1393 این شرکت موفق شد حدود یک میلیارد متر مکعب گاز از تولید تکلیفی خود بیشتر تولید نماید.همچنین در بخش تولید نفت نیز این میزان حدود 101 درصد است.

وی افزود : یکی از اولویت های اساسی مد نظر مدیریت این شرکت رعایت مسائل ایمنی , بهداشت و محیط زیست است که کاهش 20 درصدی حوادث , افزایش 40 درصدی برنامه های آموزشی , 10 برابر شدن بازرسیهای مرتبط و ساخت نخستین سری از دستگاههای مهار آتش (Well Caping) از دستاوردهای آن در سال 1393 است.

کریمی از افزایش راندمان در بخش حفاری به میزان 84 درصد در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد : در بخش حفاری با کاهش 30 درصدی تاخیر دکلهای حفاری با اصلاح فرایندهای حفاری , افزایش 10 درصدی متراژ حفاری در سال 93 نسبت به سال 92 , تهیه برنامه جامع حفاری سالهای 94 و 95 با توجه به اولویت های تولید از میادین گازی و مشترک و استقرار نیروهای رسمی به جای نفرات مشاور به عنوان روسای نواحی و نظارت عالی ,میزان راندمان حفاری از 75 درصد در سال 1392 به 84 درصد در سال 1393 ارتقاء یافت.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بخش دیگری از گزارش خود دررابطه با کمیته قراردادهای سنواتی تصریح کرد : با فعال نمودن کمیته قراردادهای سنواتی و تعیین دبیر کمیته تعداد 756 فقره قرارداد سنواتی در دستور کار بررسی قرار گرفت و از این تعداد 235 فقره آن باقی مانده است . رسیدگی به این قراردادها که عمدتا مربوط به سالهای قبل است از چالشهای بزرگ شرکت محسوب می شود.

وی بازنگری و شرح کار قراردادها در راستای کاهش تغییرات شرح کار و جلوگیری از ادعاهای پیمانکاران از دیگرفعالیت های انجام شده در بخش حقوقی و قراردادها برشمرد و اظهار داشت : در این بخش همچنین مستقل نمودن کمیته فنی بازرگانی و اصلاح معیارهای ارزیابی کیفی مناقصه گران در کمیته فنی بازرگانی بر اساس آیین نامه ارزیابی کیفی صورت گرفته است.

کریمی از تدوین برنامه جامع بین فعالیتهای مهندس نفت , کالا, حفاری , سطح الارضی و بخش اجرا در راستای بهره وری بیشتر و چابک سازی سازمان خبر داد و تصریح کرد : در بخش مدیریت برنامه ریزی علاوه بر ( Total Plan) تهیه بسته اجرای میادین مشترک از اولویت های نخست سال گذشته بود.

بر اساس این گزارش راه اندازی تعداد 14 حلقه چاه جهت سوخت زمستانی در سال 1393 در مقایسه با تعداد 10 حلقه چاه در سال 92 , راه اندازی طرح ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D, تهیه طرحهای مشمول بند *ق* و اعلام اولین فراخوان عمومی جذب سرمایه گذار و تهیه مقدمات جهت طرح در سطح بین المللی , شناسایی ,ساماندهی و به روز رسانی انبارها و ایجاد سامانه تشخیص و تعیین کاربری کالاهای موجود در انبار از دیگر اقدامات انجام شده طی سال گذشته است.

این گزارش می افزاید : انعطاف پذیری در تخصیص و جذب متناسب با شرایط اجرایی شرکتها , افزایش اعتبارات متناسب با نیازها , توسعه و تامین خوراک پالایشگاهها , به صفر رساندن تاخیر دکلها ناشی از حمل مواد و کالا در سه ماه آخر سال 1393 و ساماندهی فضای اداری و تجمیع ساختمانهای ستاد در تهران از دیگر بخشهای عملکرد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران طی سال گذشته است.

کد خبر : ۲۹۲۶۴۵