خبرگزاری کار ایران

مهندس نعمت زاده :

تمایل به سرمایه گذاری صنعتی افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۸۱۹

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: تعداد جوازهای تاسیس صنعتی صادر شده حکایت از تمایل مردم به سمت سرمایه گذاریهای جدید در دولت یازدهم دارد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ محمد رضا نعمت زاده همراه با معاون اول رییس محترم جمهور در مراسم افتتاح مجتمع صنعتی آرتاپان تولید کننده فیبر خام MDF.HDF با بیان این مطلب، افزود : جوازهای تاسیس صنعتی صادر شده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت در سال 91 با پیش بینی سرمایه گذاریها برای 4 هزارنفرپیش بینی اشتغال زایی ، در سال 92 برای 8 هزارو400 نفر پیش بینی اشتغال زایی و برای سال 93 برای 28 هزارنفر پیش بینی سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی گفت :این اقدامات ، نمایانگر فضای حرکتی به سوی اشتیاق به سرمایه گذاری است.

مهندس نعمت زاده با بیان اینکه با شروع به کار این واحد( مجتمع آرتاپانتولید کننده فیبر خام MDF.HDF) بخشی از کمبود کشور در زمینه تولیدات سلولزی مرتفع می شود ، گفت: با توجه به نیاز گسترده کشوربه محصولات سلولزی ضروری است تا در این بخش سرمایه گذاری بیشتری توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

مهندس نعمت زاده با اشاره به اینکه محصولات سلولزی بهترین جایگزین برای MDF است ، افزود : کشور ما که سالها وارد کننده محصولات سلولزی بود بهتر است با احداث چنین واحدهایی تبدیل به صادر کننده شود.

وزیرصنعت،معدن وتجارت تاکید کرد : بحث نیاز داخلی تنها مطرح نبوده و می توان با واردات مواد اولیه از خارج کشور و فرآوری و آماده سازی آن در کشورمان آنرا به آسانی صادر کرد چرا که با این اقدام علاوه بر ایجاد ارزش افزوده ؛ اشتغال زایی مناسبی را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است :  افتتاح فاز دوم خط تولید مینی بوس مایوان و افتتاح خط تولید مجتمع  صنعتی« آرتاپان » تولید کننده تخته فیبر خام MDF, HDFبا حضور دکتر جهانگیری و مهندس نعمت زاده در سفر یک روزه به استان اردبیل انجام شده است.

مجتمع  صنعتی« آرتا پان » تولید کننده تخته فیبر خام MDF, HDFبا ظرفیت تولید سالانه 200 هزارتن و سرمایه گذاری 815 میلیارد ریال و با اشتغال زایی برای 250 نفر در شهرستان نمین استان اردبیل واقع است.

*مجتمع صنعتی آرتاویل تایرتولید کننده تایرانواع خودروهای سبک و سنگین با ظرفیت تولید سالانه 30 هزارتن تایرو با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزارو 210 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای یک هزارو 438 نفر در استان اردبیل واقع استان.

همچنین در طرح توسعه این مجتمع تولید انواع تایر رادیال تمام سیمی اتوبوس و کامیون با ظرفیت سالانه 10 هزارتن و سرمایه گذاری بالغ بر یک هزارو 490 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 110 نفر را در دست اجرا دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز