خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

دورخیز شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تحول رهیافتها/استراتژی جدید برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به تدوین رهیافتهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران پیش از خصوصی سازی و تصدی گری در این صنعت گفت: هم اکنون با توجه به تغییرات داخلی و خارجی نیازمند بازنگری و تدوین رهیافت و اهداف جدید هستیم.

به گزارش ایلنا، عباس شعری مقدم با بیان این که اصول مدیریت ایجاب می کند که هر سازمانی دارای برنامه های درازمدت باشد، گفت: با تغییر وضع داخلی و خارجی برنامه های هر سازمانی باید مورد بازنگری قرار گیرد؛ به عنوان مثال یک شرکت سازنده بخاریهای نفتی در یک منطقه با توسعه گاز در آن منطقه باید راهبرد تولید خود را تغییر دهد.

شعری مقدم ادامه داد: رهیافتهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در زمان تصدیگری خود تدوین شده اما با خصوصی سازی این صنعت، هم اکنون نیاز به بازنگری و تدوین استراتژی و اهداف جدید است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر این که در وضع کنونی این شرکت تنها می تواند نقش حاکمیتی در صنعت پتروشیمی داشته باشد، گفت: در استراتژی جدید تلاش می شود به سرمایه گذاران و بخش خصوصی علاقمند به فعالیت در این صنعت کمک شود.

وی با اشاره به احتمال زیاد توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی گفت: با حضور دوباره شرکتها و سرمایه گذاران خارجی حضور دوباره شرکت NPC به عنوان برند شناخته شده در صنعت پتروشیمی می تواند در جلب اعتماد سرمایه گذاران تاثیر زیادی داشته باشد.

شعری مقدم با بیان این که بر اساس استراتژیهای جدید شرکت NPC به یک شرکت دانش محور بدل خواهد شد، گفت: تدوین برنامه درازمدت این شرکت هم اکنون در مرحله مقدماتی است و بعد از نهایی شدن برای تایید به وزارت نفت ارائه می شود، ضمن آن که برای اجرایی شدن راهبردهای جدید ممکن است نیاز به برخی مجوزها از دولت و مجلس باشد.

وی با اشاره به ماموریت جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در قالب یک سازمان توسعه ای گفت: در گذشته یکی از وظایف اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه ریزی طر حها ، تولید و افزایش ظرفیتها و کسب سود مجتمعهای پتروشیمی بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: واقعیت این است که پس از خصوصی سازی و واگذاری شرکتهای پتروشیمی به بخش خصوصی ماموریت این شرکت تغییر کرده است و ما باید به عنوان یک سازمان توسعه ای با شیوه جدید به تدوین راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مشارکت کارکنان شرکت  بپردازیم .

تاکنون کمیته راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به منظور تدوین برنامه جدید راهبردی این شرکت ٩ جلسه تشکیل داده است، این شرکت با استناد به قانون مصوب ١٣٩١ وزارت نفت؛ قادر خواهد بود در قالب سازمان توسعه ای با برنامه ریزی جدید و ایفای نقش رگولاتوری جهش دوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ایجاد کند.

در آخرین جلسه کمیته راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که به منظور تدوین برنامه جدید راهبردی این شرکت تشکیل شد، حوزه های هفتگانه  مفاهیم بنیادین را شامل برنامه ریزی کلان، سیاستگذاری، بسترسازی، پشتیبانی، نظارت، مدیریت تعاملات در قالب کارکردهای پایه شامل سرمایه گذاری، تکنولوژی، بازار، نهادسازی و به هم رسانی کسب و کارها، مدیریت عملیاتی، منابع انسانی وحقوق و قوانین بررسی کردند.

کد خبر : ۲۹۰۴۵۳