خبرگزاری کار ایران

بازار فولاد به دنبال ثبات قیمت‌هاست

در حال حاضر بیشتر صادرات تیر آهن و نورد به کشورهای عراق و افغانستان صورت می گیرد البته مذاکراتی نیز در خصوص صادرات به کشورهای ازبکستان و تاجیکستان انجام شده که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

جهاندار شکری، مدیر عامل یک مجتمع فولادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت فولاد و نورد در بازار داخل و بازارهای صادراتی، اظهار داشت: رکود در بازار حاکم شده است اما در هر شرایطی چه توافق هسته ای صورت گیرد و چه توافقی حاصل نشود ما به دنبال ثبات قیمت ها هستیم .

وی افزود: در کشورهای دیگر برای تولیدکنندگان صنایع مختلف برنامه ریزی‌های 6 ماهه و یک ساله انجام می شود و آنها نیز هزینه‌های خود را می‌توانند مدیریت کنند اما متاسفانه در ایران هیچ وقت این موضوع به درستی انجام نشده است.

شکری با بیان اینکه کارخانه‌ای که تولید بالایی دارد باید به فکر بازار فروش خود نیز باشد، ادامه داد: در حال حاضر بیشتر صادرات تیر آهن و نورد به کشورهای عراق و افغانستان صورت می گیرد البته مذاکراتی نیز در خصوص صادرات به کشورهای ازبکستان و تاجیکستان انجام شده که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی با اشاره به قیمت تیرآهن در بازار داخل و تیرآهن صادراتی افزود: میانگین قیمت های صادراتی تیر آهن از 500 تا 510 دلار و نرخ های فروش داخلی از 1730 تا 1750 تومان ست.

شکری تصریح کرد: البته قیمت های صادراتی چندان مناسب نیستند این در حالی است که نرخ های داخلی هم اکنون ایده آل هستند اما نقدینگی در بازار نیست.

کد خبر : ۲۹۰۴۲۷