خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور؛

عزم دولت برای تعیین میزان دارایی های خود جدی است

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۳۲۵

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور، از عزم جدی دولت برای تعیین میزان دارایی های خود خبر داد و گفت: باید کمک کنیم که این اموال، فقط ملک و زمین و ساختمان نباشد و از حالت ایستایی خارج شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت اقتصاد، سیدرحمت الله اکرمی در نخستین جلسه این شورا که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، افزود: بحث تعیین و مدیریت میزان دارایی های دولت، از سال های گذشته مطرح بوده ولی به دلیل فقدان عزم جدی، معمولا به نتیجه خاصی منجر نشده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز این عزم و اراده جدی هم در دولت و هم در وزارت اقتصاد دیده می شود و گواه آن نیز علاوه بر تاکیدات وزیر اقتصاد، همین پروژه هایی است که طی چند ماه اخیر از سوی همکاران انجام گرفته است.

اکرمی گفت: در قالب این پروژه قرار است مشخص شود، دولت به معنای 'نظام'، چقدر دارایی به لحاظ کمی و کیفی دارد و پس از آن باید تعیین کرد که این دارایی ها چگونه باید مدیریت شود و چه کار باید کنیم که این اموال، فقط ملک و زمین و ساختمان نباشد و از حالت ایستایی در بیاید.

اکرمی افزود: نمونه این کار را در بودجه امسال از طریق بحث صکوک اجاره انجام دادیم که مفهوم آن چیزی جز این نیست که شما از طریق مکانیزم های شناخته شده بازار سرمایه، از ساختمان مازادی که در اختیار دارید، پول در بیاورید؛ حال اینکه چگونه با اموال دولت می شود این کار را کرد، بحثی است که باید در همین پروژه پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشکلی تحت عنوان پنهان کردن اموال در دستگاه های اجرایی وجود دارد که این به غیر از عوامل فرهنگی به مسایل دیگری نیز باز می گردد، از جمله اینکه مدت زمان طولانی نیاز است تا یک دارایی مازاد، فروخته شده، درآمد آن به خزانه واریز شود و بعد سازمان مدیریت تخصیص بدهد و باقی ماجرا که در نتیجه تا این پول به دست مسوول دستگاه برسد فرآیند طولانی باید طی شود.

معاونت نظارت مالی و خزانه دار کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مساله مهم دیگری که در این خصوص باید مشخص شود، اختیاراتی است که بالاخره یک نهاد یا دستگاه مسوول باید برای تعیین تکلیف اموال مازاد داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ما به عنوان جمعدار و مسوول اموال دولت، چنین اختیاری نداریم که به یک وزارتخانه ای ورود کنیم و بگوییم فلان اموال شما مازاد است؛ به هر حال باید تکلیف این موضوع روشن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز