خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه در گفتگو با ایلنا ؛

مقام دوم کشوری در کاهش نرخ بیکاری به استان کرمانشاه رسید

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۷۹۱

با استناد به اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان کرمانشاه در بهار 1394 نسبت به زمستان 1393 بیش از 5/6 درصد کاهش داشته است

استاندار کرمانشاه از کاهش 5/6 درصدی نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به زمستان سال قبل خبر داد.
ابراهیم رضایی بابادی، استاندار کرمانشاه در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: با استناد به اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان کرمانشاه در بهار 1394 نسبت به زمستان 1393 بیش از 5/6 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: بررسی های مرکز آمار ایران نشان می دهد از میان 17 استانی که در بازه زمانی مذکور با کاهش نرخ بیکاری مواجه بوده اند، استان کرمانشاه رتبه دوم بیشترین کاهش نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است. همچنین میزان این کاهش نسبت به میانگین کشور که برابر 0/7 درصد می­باشد مقدار قابل توجهی می‌­باشد.
استاندار کرمانشاه در پیش گرفتن راهبرد اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز توسعه پایدار کشور از جمله در مناطق کمتر توسعه یافته عنوان کرد و گفت: راهبرد ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، چراغ راه کلیه مدیران اجرایی کشور است. مدیریت های استانی نیز همچون مقامات ارشد دولت تدبیر و امید، ضمن سرلوحه قرار دادن این فرامین، آثار اجرای این استراتژی را در موفقیت برنامه های منطقه ای به خوبی مشاهده کرده اند.
رضایی بابادی در تشریح بخشی از دلائل کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در استان به رشد 304 درصدی سرمایه گذاری در استان و احیای بیش از 40 واحد صنعتی غیرفعال در سال 1393 اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موارد، همکاران بنده توانستند با تمهیداتی ویژه از تعطیلی 100 واحد صنعتی استان که با مسائل مختلفی از جمله مشکلات مالی روبرو بودند جلوگیری کنند که این امر در حفظ و ارتقای سطح اشتغال استان نقش بسزایی ایفا نمود.
 

وی همچنین با اشاره به صعود 6 پله ای استان کرمانشاه در بهبود فضای کسب و کار گفت: اخیرا مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی، اعلام کرده است که شاخص فضای کسب و کار استان کرمانشاه از رتبه 30 با امتیاز 7.59 در پاییز 1392  به رتبه 24 با امتیاز 6.52  در پاییز 1393 ارتقا یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز