خبرگزاری کار ایران

با حضور مشاور رییس جمهور:

تشییع تعدادی از قربانیان سربرنیتسا در سارایوو

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۳۱۰

با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران و هزاران نفر از مردم بوسنی، مراسم تشییع پیکرهای تازه کشف شده از مسلمانان قربانی فاجعه کشتار سربرنیتسا برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پیکرهای این 136 مسلمان بوسنیایی که اخیراً در یک گور دسته جمعی کشف شده است، در آستانه بیستمین سالگرد کشتار وحشیانه مسلمانان سربرنیتسا با حضور گسترده مسلمانان و سایر مردم بوسنی تشییع شد.

در طول مسیر، به ویژه در هنگام توقف در برابر ساختمان ریاست جمهوری، جمعیت حاضر در مراسم بارها تابوت های قربانیان را گلباران کرده اند.

اکبر ترکان مشاور رییس جمهور به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم بیستمین سالگرد کشتار 8 هزار مرد مسلمان در سربرنیتسا بوسنی و هرزگوین به سارایوو رفته و در این مراسم با تقدیم گل و ادای احترام با خانواده شهدا ابراز همدردی کرد.

در مراسم خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده سربرنیتسا همچنین مقامات سیاسی و برخی از اعضای شورای ریاست جمهوری، سفرا و شخصیت های فرهنگی و مذهبی بوسنی و هرزگوین و نمایندگان برخی از سفارت خانه های خارجی حضور داشتند.

ترکان قرار است در ادامه این مراسم پیام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان را قرائت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز