خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس اقتصادی در گفتگو با ایلنا:

وضعیت بازار سرمایه در بلاتکلیفی است

شورای پول و اعتبار در جلسه اخیر خود کاهش نرخ سپرده‌ها را در دستور کار خود قرار داد که این موضوع می‌تواند بیش از هر چیز بر بازار تاثیر بگذارد.

شاهین چراغی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: وضعیت بازار در بلاتکلیفی است اما به نظر می‌رسد پس از مذاکرات چشم‌انداز برای بورس روشن‌تر شود .

وی افزود: مذاکرات اخیر چه مثبت باشد و چه منفی بازار ازبلاتکلیفی فعلی خارج خواهد شد.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: البته پس از مذاکرات هم نباید خیلی انتظار داشت که کار خارق‌العاده‌ای در شاخص‌های بورس صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد:  اما ممکن است شاخص‌ها افزایش پیدا کند و حجم عرضه‌ها نیز بیشتر شود.

چراغی تصریح کرد: صندوق‌ها و صنایع بالادستی هم اکنون با مشکل مواجه اند و حتی در حال حاضر درآمدی برای پرداخت حقوق کارمندان شرکت‌های خود را ندارند.

چراغی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر به تفاهم هسته‌ای دست پیدا نکنیم قطعاً با افزایش نرخ دلار مواجه خواهیم شد که این موضوع بر بورس تاثیر مستقیم دارد و چند روزی بازار ملتهب خواهد شد !

وی ادامه داد: این در حالی است که در صورت عدم تفاهم در مذاکرات و افزایش بهای ارز برخی از محصولات شرکت‌های صادرات محور به خصوص پتروشیمی‌ها رونق خواهند یافت و با افزایش سهام مواجه می‌شوند.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور در خصوص سروسامان دادن به نظام پولی و بانکی گفت: شورای پول و اعتبار در جلسه اخیر خود کاهش نرخ سپرده‌ها را در دستور کار خود قرار داد که این موضوع می‌تواند بیش از هر چیز بر بازار تاثیر بگذارد.

وی افزود: با این اتفاق حجم عظیمی از نقدینگی در سیستم بانکی  آزاد می‌شود و شرایط بازار بهبود می‌یابد.

کد خبر : ۲۸۸۸۹۱