خبرگزاری کار ایران

براساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی:

واردات انبه پاکستانی منوط به رعایت شرایط قرنطینه ای شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۷۵۶

سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: براساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی واردات انبه از پاکستان منوط به رعایت شرایط قرنطینه ای شد و از این پس ترخیص آن از گمرکات کشور مشروط به دریافت گواهی بهداشت از پاکستان، داشتن بسته بندی ویژه و اطمینان ازسالم بودن محموله است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مزبور حاکی است، ضوابط قرنطینه ای انبه های وارد شده از پاکستان براساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی و در پی روش فنی موافقت شده بین دوکشور تدوین و ابلاغ شده است.

براساس بخشنامه ای که سازمان توسعه تجارت به استان ها ابلاغ کرده، واردکنندگان انبه از پاکستان باید پیش از ورود محموله میوه به ایران، اقدام به دریافت گواهی بهداشت از پاکستان کنند و تصویر و اصل آن را به کارشناسان مستقر در مبادی ورودی ارائه دهند.

همچنین محموله های انبه باید در بسته بندی های غیرچوبی و بدون شاخ و برگ یا دیگر بقایای گیاه باشند، علاوه بر این در صورت آلودگی بسته های میوه به عوامل خسارت زا، محموله در مبادی ورودی عودت یا امحا می شود.

بر اساس ابلاغیه سازمان توسعه تجارت، مرز زمینی میرجاوه، بنادر چهاربهار، بندرعباس، بوشهر و فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان مبادی ورودی مجاز برای واردات انبه از پاکستان تعیین شده اند.

گزارشهای خبری حاکی است، ارزش صادرات انبه پاکستان امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده و قرار است در سال جاری صادرات این کشور به ایران افزایش یابد.

حدود نیمه اردیبهشت ماه فصل برداشت انبه در پاکستان است و این کشور در کمتر از یک ماه از آغاز برداشت، ارزش صادرات دو هزار و 200 تنی این محصول را 1.1 میلیون دلار اعلام کرد.

صادارت انبه پاکستان علاوه بر ایران به کشورهای امارات، عربستان، افغانستان، عمان و کشورهای مشترک المنافع راه پیدا می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز