خبرگزاری کار ایران

تولید ال پی جی در پالایشگاه فجر جم بوشهر بیش از 50 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۵۲۴

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال ١١ هزار و ٨١١ تن ال پی جی در این شرکت تولید شده که درمقایسه به مدت مشابه پارسال بیش از شش هزار تن افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت پالایش گازفجرجم، هادی هاشم زاده فرهنگ افزود: همچنین دراین مدت بیش از پنج میلیون و ٨٠٠ هزار مترمکعب گاز در این پالایشگه فرآورش شده است.

وی با بیان این که تا سه سال آینده ظرفیت فرآورش گاز کشور از ١٨٩ میلیارد مترمکعب به ٣٣٠ میلیارد مترمکعب در سال افزایش می یابد، اضافه کرد: براساس برنامه پیش بینی شده، ١٦,٥ میلیارد مترمکعب از این میزان در پالایشگاه فجرجم تحقق می یابد.

هاشم زاده فرهنگ یادآورشد: شرکت پالایش گاز فجر از سال ٦٧ برای فرآورش گاز میدانهای نار و کنگان در منطقه جم و ریز در شرق استان بوشهر به بهره برداری رسید و از آغاز فعالیت برای تصفیه گاز طبیعی با ظرفیت روزانه ٨٥ میلیون استاندارد مترمکعب طراحی شده بود اما در سال ٧٩ با اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه این مقدار به ١١٠ میلیون استاندارد مترمکعب در روز رسید.

وی ادامه داد: در سال ٨٩ با انتقال گاز پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز شرکت پالایش گاز فجرجم به ١٢٥ میلیون استاندارد مترمکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم با بیان این که این شرکت در سه ماه نخست امسال یک میلیون و ٤٧٠ بشکه میعانات گازی در این شرکت تولید شده است، گفت: این مایعات پس از انتقال به تاسیسات بندر سیراف، صادر می شود.

شرکت پالایش گاز فجرجم در شهرستان جم و شرقی ترین نقطه استان بوشهر واقع شده است و با هشت واحد تصفیه، ظرفیت فرآورش ١٢٥ میلیون مترمکعب گاز در روز را دارد.

این پالایشگاه هم اکنون بیش از 25 درصد گاز مصرفی کشور را تولید و تامین می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز