خبرگزاری کار ایران

صادرات ال ان جی در دستور کار قرار گرفت/مذاکره برای حضور بزرگترین ناوگان مخصوص مایع سازی گاز در خلیج فارس

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز از مذاکره با بزرگترین شرکت فعال در زمینه شناورهای مخصوص مایع سازی گاز (اف ال ان جی) خبر داد و گفت: اگر تحریمها نبود در طول یکسال گذشته چند قرارداد برای صادرات گاز نهایی می شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاملی درباره صادرات ال ان جی (LNG) با اشاره به این که بزودی خبرهای خوبی در این زمینه شنیده می شود، اظهار کرد: مذاکره با بزرگترین شرکتی که در زمینه اف ال ان جی فعال هست در حال انجام است و آنها بلافاصله بعد از لغو تحریمها برای تبدیل گاز به ال ان جی به ایران می آیند.

وی افزود: کشتیهای اف ال ان جی کشتیهایی هستند که گاز را از مخزن تبدیل به ال ان ج می کنند؛ باتوجه به صرفه اقتصادی بالای ساخت اف ال.ان.جی ایران نیز به این سمت حرکت خواهد کرد.

کاملی درباره این که آیا توجه به اف ال ان جی ((FLNG به معنای ناامیدی از مگاپروژه های ال ان جی است، گفت: اینگونه نیست؛ پروژه های ال ان جی کماکان پیگیری می شود؛ اف ال ان جی (FLNG) گزینه دیگری است که پیگیری می شود.

بسترسازی برای صادرات گاز پس از لغو تحریمها

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با بیان این که مذاکرات گازی در تمام دنیا در حالت بسیار خوشبینانه ٦ ماه تا یکسال زمان می برد به زمان طولانی مذاکره برای صادرات گاز در ایران به دلایل شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: هم اکنون مذاکرات اولیه با بیش از ١٧٠ شرکت خارجی در حال انجام است و این شرکتها مشتاقانه آماده دریافت گاز از ایران هستند.

وی با بیان این که تلاش ما در شرکت ملی صادرات گاز این است تا با این مذاکرات زمان را پس از لغو تحریمها بخریم، و بستر سازی لازم را انجام دهیم، تصریح کرد: با انجام مذاکرات اولیه بلافاصله بعد از برداشته شدن تحریم ها کار عملیاتی و اجرایی آغاز می شود.

کاملی با تاکید بر این که اگر تحریمها وجود نداشت در طول یکسال گذشته چند قرارداد برای صادرات گاز نهایی می شد، تصریح کرد: هم اکنون طرفهای مذاکره، آمادگی کامل برای دریافت گاز از ایران دارند.

کد خبر : ۲۸۸۲۲۰